مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

بناهای تاریخی اردبیل با ظرفیت‌های مردمی ‌ساماندهی می‌‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی برای ساماندهی بناهای تاریخی اردبیل استفاده می‌‌شود که در این زمینه باید اطلاع‌رسانی‌های مناسبی مبنای کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۵۲۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بناهای تاریخی اردبیل با ظرفیت‌های مردمی ‌ساماندهی می‌‌شود

نادر فلاحی در جلسه بررسی آخرین وضعیت آثار تاریخی اردبیل اظهار داشت: ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی برای ساماندهی بناهای تاریخی اردبیل استفاده می‌‌شود که در این زمینه باید اطلاع‌رسانی‌های مناسبی مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم در مرمت بناهای تاریخی استان آن طور که باید عمل کنیم.

وی با اشاره به این که انتظار می‌رود شهروندان در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند بیان کرد: بی‌شک مشارکت مردمی در صیانت از آثار تاریخی می‌تواند تاثیرگذاری قابل توجهی داشته باشد و با توجه به این که اعتبارات دولتی نمی‌تواند پاسخ‌گوی اتمام برنامه‌های اجرایی باشد بنابراین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی امری لازم و ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: باید فرهنگ‌سازی‌های لازم و اساسی در این زمینه مبنای کار قرار گیرد و هر اقدام مردمی در این زمینه به طور کارشناسانه و تخصصی خواهد بود که در این زمینه جای هیچ نگرانی وجود ندارد و تلاش بر اجرای برنامه‌ها منطبق با اصول فنی است.

فلاحی ضمن اشاره به برگزاری 14 رویداد فرهنگی مهم در استان نیز تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در استان با محوریت معرفی توانمندی‌های ظرفیت‌های استان در سه ماهه اخیر امسال جزو برنامه‌های اساسی است و تمام سعی و تلاش ما این است که بتوانیم با بهره‌گیری از قابلیت‌های موجود زمینه پیشرفت و توسعه استان را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: زمستان بیدار نیز جزو دیگر اهداف این مجموعه است تا بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری زمستانی استان اردبیل را احیا کرده و در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصل سرد سال نیز برنامه‌های مناسبی تدوین کنیم که تمامی این موارد نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردمی است که باید در دستور کار قرار داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار