کری: توافق با ایران قوی‌ترین و مسئولانه‌ترین توافق هسته‌ای روی زمین است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه پیشین آمریکا توافق با ایران را قوی‌ترین و مسئولانه‌ترین توافق هسته‌ای روی زمین دانست و تاکید کرد که علی‌رغم خروج آمریکا از این توافق جامعه بین‌الملل خواهان حفظ آن است.

کد مطلب: ۸۵۱۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کری: توافق با ایران قوی‌ترین و مسئولانه‌ترین توافق هسته‌ای روی زمین است

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ام اس ان بی سی بار دیگر به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کشورش به ویژه در عرصه بین‌المللی پرداخت و گفت: «توافق با ایران قوی‌ترین و مسئولانه‌ترین توافق هسته‌ای روی زمین است. دونالد ترامپ وقتی که این توافق را محکوم می‌کند و آن را بدترین توافق می‌داند همچون همیشه نمی‌داند که از چه چیزی حرف می‌زند.»

او در ادامه با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس آمریکا در گذشته درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، گفت: «ما ظرفیت و توانایی ایران برای تولید سلاح هسته‌ای را برای ۱۵ سال و حتی شاید برای همیشه از بین برده‌ایم. من نمی‌توانم بگویم که آنها (ایرانی‌ها) چه مسیری را انتخاب می‌کنند، اما اگر به سمت تولید سلاح حرکت کنند ما از آن مطلع خواهیم شد.»

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا افزود: د«ر حال حاضر با وجود خروج ترامپ از توافق هسته‌ای روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایران در این توافق مانده‌اند. دونالد ترامپ از توافق خارج شد اما باقی جامع بین‌الملل برای حفظ آن تلاش می‌کنند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه مه پس از بارها انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ که در ژوییه ۲۰۱۵ حاصل شد خروج خود از این توافق را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می‌گرداند. این در حالی است که دیگر طرف‌های توافق و اتحادیه اروپا برادامه پایبندی‌شان به توافق هسته‌ای تاکید می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار