آغاز رسمی موج تغییرات وزنه‌برداری ایران: از خط قرمز روی نام کیانوش رستمی تا بازگشت دوباره بهداد سلیمی

تهران (پانا) – بازی های آسیایی تمام شد و سهم وزنه برداری ایران دو طلا و یک نقره و یک برنز بود و البته در کنار این مدال‌ها چهار وزنه بردار ناکام هم در کارنامه تیم ملی ثبت شدند. مسابقات جهانی وزنه‌برداری حالا پیش‌روی ایران است و برنامه‌ها برای تکرار موفقیت‌های جاکارتا و جبران ناکامی‌ها آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۵۱۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رسمی موج تغییرات وزنه‌برداری ایران: از خط قرمز روی نام کیانوش رستمی تا بازگشت دوباره بهداد سلیمی

وزنه برداری در رقابت های جهانی و آسیایی همیشه سهم به سزایی در افزایش مدال کاروان ایران داشته است، در جاکارتا هم وضع به همین صورت بود، طلای سهراب مرادی که با رکوردشکنی، شیرینی‌اش چند برابر شد، طلای بهداد سلیمی، نقره سعید علی حسینی و در نهایت مدال برنز علی هاشمی همه و همه نشان داد می توان بر روی وزنه برداری ما حساب ویژه ای باز کرد اما در کنار این موفقیت ها نباید ناکامی بزرگ وزنه برداری ایران را در این رقابت ها نادیده بگیریم.

طبیعی بود با غیبت کشورهای چین و قزاقستان کار ایران در جاکارتا راحت تر باشد اما اوت شدن چهار وزنه بردار ایرانی نشان از این دارد که وزنه برداری چندان در این سال های اخیر پشتوانه سازی نکرده و اگر بخواهد در رقابت و تورنمنت دیگری به میدان برود باید بر همین نفرات تکیه کند.

عسگری موجه اما رستمی غیرموجه

از بین چهار وزنه بردار ناکام تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی 2018 تنها محید عسگری عذرش موجه است. با اعلام لیست نهایی و عدم حضور او در ترکیب اولیه اعزام به جاکارتا، عسگری هم تمرینات خود را کم کرد تا اینکه روزهای آخر به لیست برگشت و البته همانطور که خودش هم پیش از اعزام به پانا گفته بود نتوانست در جاکارتا نتیجه بگیرد.

کیانوش رستمی با خودسری های خود حضور یک مربی را در کنار خودش حس نمی کند و همین خود رای بودنش هم کار دستش داد به طوری که هم رقابت های جهانی و هم آسیایی را از دست داد. بدون شک اگر او کمی مدبرانه عمل کرده بود و بعد از بازی های آسیایی تغییر وزن می داد، باتوجه به اینکه اوزان جدیدی برای فدراسیون وضع شده است، در آخرین حضورش در جاکارتا می توانست با کسب مدال خوشرنگ نامش را ماندگار کند اما متاسفانه او با خودسری های این چند سال اخیرش دو مدال مسلم خود را از دست داد.

مدعیان برگشتند تا کار سخت شود

حالا با تغییر اوزان وزنه برداری و حضور وزن های جدیدی همچون 82,89,96,102 و مثبت 102 کیلوگرم به مراتب کار وزنه برداری ایران در رقابت‌های جهانی سخت تر خواهد شد چرا که از یک طرف محرومیت تیم هایی که سال گذشته در رقابت های جهانی حضور نداشتند به پایان رسیده، از ان طرف با وجود خداحافظی بهداد سلیمی عملا یکی از وزنه های وزنه برداری ایران حضور ندارد و حالا اهالی این رشته باید چشم امیدشان به سهراب مرادی، سعیدعلی حسینی و علی هاشمی باشد که در جهانی هم به مدال برسند.

آغاز موجه تغییرات برای پیشرفت

بعد از اتفاقات ریز و درشت فدراسیون وزنه برداری نوبت به بهداد سلیمی اسطوره وزنه برداری می رسد، او در جاکارتا پس از کسب مدال طلا و بالابردن وزنه هایش برای همیشه از دنیای قهرمانی خداحافطی کرد، البته بهداد پس از خداحافظی اش اعلام کرد از وزنه برداری دور نمی شود و همین جرقه ای بود که نشان دهد بهداد در وزنه برداری می ماند اما نه در قالب ورزشکار. حالا خبر رسیده این قهرمان سابق قرار است در بدنه فدراسیون حاضر شود و طبق صحبت های که مطرح می شود او قرار است مدیر تیم های ملی شود و همچنین به عنوان یکی از اعضای شورای فنی وزنه برداری منصوب خواهد شد.

اما لیست تیم ملی هم برای حضور در مسابقات جهانی ترکمنستان روز گذشته اعلام شد؛ لیستی که در آن اثری از کیانوش رستمی نبود تا وزنه‌بردار مغرور تیم ملی ایران و قهرمان المپیک 2016 با خودخواهی و غرور کاذبش کادر فنی را مجبور به استفاده از قلم قرمز کند. کیانوش رستمی با اخلاق و روش برخوردش باعث شد تا به آرامی از تیم ملی کنار رود و شاید خیلی زود بدون خداحافظی از صحنه وزنه‌برداری حذف شود، اتفاقی که با وقتی آنرا را وضع بهداد سلیمی مقایسه می‌کنیم به عمق فاجعه‌بار بودن آن پی خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار