در پنجمین اجلاسیه خبرگان رهبری

آیت‌الله جنتی: دشمنان قصد دارند ناکار‌آمدی همه دستگاه‌ها را پای رهبری بگذارند

رهبری با تشکیل کار‌گروه‌های ویژه در امور اقتصادی و برخورد با آسیب‌های اجتماعی تمام اختیارات را به دستگاه‌ها داده‌اند

تهران (پانا) - رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره اینکه ناکارآمدی دستگاه‌ها به پای رهبری گذاشته شود، هشدار داد و تلاش برای ایجاد این ذهنیت را نقشه‌ای آمریکایی خواند.

کد مطلب: ۸۵۱۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله جنتی: دشمنان قصد دارند ناکار‌آمدی همه دستگاه‌ها را پای رهبری بگذارند

آیت‌الله احمد جنتی در افتتاح پنجمین اجلاسیه خبرگان رهبری که صبح امروزسه شنبه (13 شهریور) آغاز شد، گفت: «قرآن باید سرمشق زندگی و همه اعمالمان باشد. کارهای اقتصادی، علمی‌، صنعتی و سیاسی باید باتوجه به قرآن باشد. در قیامت انسان در محضر خداوند همه اعمال خیر و سوء خود را حاضر می‌بیند و انسان می‌خواهد فاصله زیادی بین اعمال بدش با او باشد و این خیلی تهدید‌آمیز است زیرا انسان تصور می‌کند اگر عملی را در جوانی انجام دهد این عمل از او فاصله می‌گیرد و این اعمال همیشه همراه او خواهد بود.»

او افزود: «یکی دیگر از چیزهایی که همراه انسان در قیامت خواهد بود شیطان است و انسان می‌گوید ای کاش فاصله من با شیطان فاصله بین مغرب و مشرق بود و این یکی از عذاب‌های الهی در جهنم است زیرا چهره حقیقی شیطان به انسان نشان داده می‌شود.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «یکی از مسائلی که ما با آن روبه‌رو هستیم و سیاستگذاری آن در آمریکا انجام و توسط عده‌ای در داخل دامن زده می‌شود این است که نابه‌سامانی‌‌های موجود در کشور را به پای رهبری می‌گذارند و گویا در همه کارهای اجرایی و مسائل مختلف ایشان همه کاره است و مجلس، دولت و قوه‌ قضاییه هیچ‌کاره هستند که همه این‌ها نقشه شوم دشمن است.»

او ادامه‌ داد: «‌این در حالی است که مقام معظم رهبری بیشترین اختیارها را به دستگاه‌ها داده‌اند و وظایف را به آنها محول کرده‌اند. به طور مثال اعطای اختیارهای خاصه به دستگاه‌ قضایی برای برخورد ویژه با مفسدان اقتصادی. بنابراین ایشان قفل را شکست و با این کلید درهای بسته را باز کرد زیرا برخی از قوانین بود که مانع از یک حرکت انقلابی در زمینه برخورد با مفسدان بود و باید از رئیس قوه قضاییه که این نامه را نوشتند و مقام معظم رهبری با آن موافقت کردند قدردانی کرد، این کار بسیار تاثیرگذار است و همین مقداری که تاکنون عمل شده اثر خود را گذاشته است.»

آیت‌الله جنتی افزود: «ایشان همچنین در مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمزی را تعیین کردند و همچنین در زمان اجرای برجام و تصویب کنوانسیون‌های خارجی برای کاهش خسارت‌های احتمالی به کشور دستورات لازم را دادند و در سخنرانی اخیرخودشان فرمودند که تیم مذاکره‌کننده باید به این خطوط قرمز پایبند می‌بودند که نبودند.»

او به تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی به ریاست دولت و رئیس‌جمهوری با همراهی سایر قوا اشاره کرد و گفت: «بنابراین ایشان سه قوه حاکم بر کشور را مامور کردند و اختیارات ویژه به آنها دادند تا مصوبات آن فراتر از قوانین دیگر قابلیت اجرا شدن داشته باشد و قادر باشد بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: «همچنین رهبری کارگروه ویژه بررسی آسیب‌های اجتماعی را تشکیل دادند. باید قبول کنیم آسیب‌های اجتماعی در کشور وجود دارد و سران قوا و مسئولان بلند مرتبه کشور و همچنین دستگاه‌های مربوط باید با این آسیب‌های اجتماعی برخورد کنند علاوه بر این ایشان همواره موضوعات این کارگروه ها را بررسی می‌کنند.»

آیت‌الله جنتی ادامه داد: «مقام معظم رهبری همچنین با برگزاری جلسات متعدد با هیأت دولت و تعیین تکلیف و وظایف برای دولت و پیگیری وظایف محول شده برای حل مشکلات اقتصادی مردم و ارائه راهکارهای عملیاتی وحساب شده مرتب به دولت رهنمود می‌دهند. همچنین با توجه به مسائل متعدد منطقه‌ای از جمله ایجاد نا امنی در منطقه همواره ایشان راهبرد‌های حساب شده و دقیق برای جلوگیری از مسائل منطقه‌ ارائه می‌دهند و آنها را از جهت اجرایی پیگیری می‌کنند.»

او گفت: «رهبر انقلاب همچنین حضور جوانان مومن و انقلابی را در مسئولیت‌های مختلف پیگیری می‌کنند و همچنین بر استفاده از جوانان خوش‌فکر‌، مومن و انقلابی در مجموعه‌های زیر نظر رهبری برای تسریع در چرخش بهتر امور کشور تأکید دارند و بنده نیز مکررا گفته‌ام حل مشکلات کشور امکان ندارد به جز اینکه کار را به جوانان مومن و متعصب، انقلابی و معتقد به ولایت فقیه بسپاریم و این تنها راه چاره‌ است زیرا هرچقدر قانون تصویب کنیم و جلسه بگذاریم، تا از جوانان استفاده نکنیم فایده ندارد.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: «اگر یک وزیر و معاون وزیر روحیه انقلابی نداشته باشند و بخواهند اداری کار کنند مسائل کشور به همین ترتیبی پیش می‌رود که اکنون شاهد آن هستیم.»

او همچنین با اشاره به بحران سوریه گفت: «پیروزی در سوریه نشان‌دهنده این است که راه مقاومت همیشه جواب می‌دهد اما در مقابل می‌بینیم که عربستان سعودی در یمن دچار بحران شده است و به تعبیر ترامپ گاو شیرده او در منطقه هر روز بی‌نفوذتر و کم‌فروغ‌تر می‌شود.»

او تصریح کرد: « مقام معظم رهبری در حقیقت تمام مسائل راهبردی وسیاست‌گذاری‌ها و پیگیری‌ها را انجام می‌دهند و حداکثر اختیارات را به مسئولان و دستگاه‌های ذیربط سپرده‌اند. اکنون این دستگاه‌های ذی‌ربط هستند که باید پاسخ‌گوی مسائل و مشکلات کشور باشند.»

مقام معظم رهبری اجازه مذاکره با اروپایی‌ها را دادند اما آنها هم قابل اعتماد نیستند

آیت‌الله جنتی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و باقی ماندن اروپایی در آن گفت: «‌ایران همه تعهدات مربوط به برجام را انجام داد در حالی که آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و رسما از این پیمان خارج شدند و حالا خواستار مذاکره در مورد مسائله موشکی و سایر مسائل هستند. اروپایی‌ها نیز بسته‌ای پیشنهاد دادند که وزیر امورخارجه نیز از آن ابراز نارضایتی کرد البته مقام معظم رهبری اجازه مذاکره با اروپایی‌ها را دادند اما آنها هم قابل اعتماد نیستند.»

او ادامه داد: «مسئولان باید از اعتماد به شیطان بزرگ عبرت بگیرند و و همه باید باور کنیم که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند. باید دید آنها در گذشته چه کرد‌ه‌اند که حالا بخواهند در آینده برای ما چه کاری انجام دهند. باید به رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که تو به امضای ‌گذشته خود پایبند نیستی حالا با چه اعتمادی دوباره پای میز مذاکره بنشینیم.»

او تاکید کرد: «ترامپ مجددا برای فریب مردم اعلام کرده است که حاضر است با مقام‌های ایران بدون پیش‌شرط مذاکره کند وحتی در ادامه شیطنت‌های خود اعلام کرده است که به دنبال آن است در حاشیه اجلاسیه سازمان ملل متحد دیداری بین ترامپ و آقای روحانی صورت گیرد که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند هیچ کس و هیچ مقامی حق ندارد با اینها مذاکره کند ایشان فرمودند همانطور که امام (ره) مذاکره با آمریکا را ممنوع فرموده بودند من هم این مذاکره را ممنوع می‌کنم. در مقابل، آمریکا اعلام کرده گزینه مقابل مذاکره، جنگ است. رهبری هم گفتند مذاکره نمی‌کنیم، جنگ هم نمی‌شود. این ادعای آمریکا حربه‌ای تبلیغاتی برای فشار به ایران است.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری درمورد دستور رهبری به قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: «مقام معظم رهبری به برخود به دانه درشت‌ها تاکید کردند و بنده همین‌جا به برادر عزیز آقای آملی لاریجانی عرض می‌کنم کسانی که عامل آشفتگی هستند را باید گرفت. برخی در دستگاه‌های دولتی هستند سراغ این‌ها بیایید از اینجا شروع کنید تا اینجا دست شما درد نکند ولی خیلی کم است. قوه قضائیه در وضعی که رانت‌خواری داخلی منجر به نارضایتی شده با سرعت می‌تواند مفسدان دانه‌درشت در هر مقامی را احضار و در پیشگاه ملت به دست عدالت بسپارد.»

مردم ناراضی هستند

او ادامه داد: «برخورد صریح با مفسدان به مردم برای تحمل دشواری‌ها روحیه می‌دهد. مردم ناراضی هستند حق هم دارند ولی چراغ سبزی باید باشد که ما سران قوا با شما هم‌درد هستیم. قوه قضائیه می‌تواند برای ریشه‌کن کردن فساد عمل کند.»

آیت‌الله جنتی با اشاره نوسانات بازار سکه و ارز گفت: «نوسانات سکه و ارز و وضع اقتصادی، سوءمدیریت و سوءاستفاده سودجویان مردم عادی را دستخوش دشواری کرد. رهبری تاکید داشتند این اتفاقات ناشی از سوءمدیریت و ندانم‌کاری مسئولان است، اگر نگوییم ناشی از خیانت است. لازم است مسئولان این اقدام خود را بپذیرند.»

او تصریح کرد: «برخی افراد سودهای کلان به جیب زدند، مهم‌ترین آن پرونده خودروهای وارداتی بود که وزرای صنعت فعلی و قبلی در آن دست داشتند و لازم است محکم‌ترین برخورد قضایی صورت پذیرد. باید سیاست‌های دقیق و درست ارزی و پولی حاکم شود. مدیریت عاقلانه جلوی اتفاقات مشابه را می‌گیرد.»

مسئولان باید مثل مردم دردها را حس کنند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره و ریشه‌کن کردن احتکار گفت: «‌باید احتکار برخی سودجویان ریشه‌کن شود و باید اجناسی که آنها احتکار کرده‌اند را به قیمتی عادلانه در بازار عرضه شود اکنون کار محتکران به جایی رسیده است که پوشاک نوزاد را هم احتکار کرده‌اند تا قیمت آن افزایش یابد. مردم در سایه مشکلات اقتصادی نمی‌پذیرند مسئولان زندگی اشرافی داشته باشند. مسئولان باید مثل مردم دردها را حس کنند. این تاکید چند ماهه رهبری به مسئولان بوده است.»

او یادآورشد: « تاسیس کارگروه ویژه اقتصادی از جانب رهبری که اختیارات فراقانونی دارد و می‌تواند تصمیم‌های کلان بگیرد، این مسئله اهتمام جدی سه قوه را می‌خواهد. رهبری برای حل مشکلات راه‌حل اراده کرده و وظیفه اجرای آن با مسئولان است.»

آیت‌الله جنتی درباره پیروزی‌ها در منطقه و غلبه مقاومت گفت: «متحدان جمهوری اسلامی پیروزی‌های چشم‌گیری در منطقه داشتند از جمله پایان جنگ در سوریه، این پیروزی نشان داد مقاومت و جهاد پیروزی بزرگی به دنبال دارد. اما در مقابل می‌بینیم که عربستان سعودی در یمن دچار بحران شده است و به تعبیر ترامپ گاو شیرده او در منطقه هر روز بی‌نفوذتر و کم‌فروغ‌تر می‌شود.»

او با تاکید بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: «شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است و باید تعصب داشته باشیم تا تولید رونق بگیرد بانک جهانی گفته ایران رتبه ‌۱۸ تولید ناخالصی را دارد و در سال 2024 به رتبه 15 دست می‌یابد یعنی وضعیت بهتر هم خواهد شد، راهکار عبور از وضع دشوار مجاهدت مسئولان و مردم است.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «با توجه به اینکه از سوی دشمنان فشارها زیاد می‌شود و نقشه‌های شوم زیاد شده است و آمریکا و اسرائیل و عربستان کمر به قتل نظام بسته‌اند و مسئله براندازی را دنبال می‌کنند همه باید بدانند ما تسلیم نمی‌شویم راه چاره داریم و سختی داریم ولی می‌توانیم عبور کنیم و نباید تسلیم شویم. می‌توانیم این تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم تا به اهداف خود برسیم.»

او در پایان خاطر نشان کرد: «ما باید روی پای خود بایستیم. با اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی می‌توانیم با تحریم مقابله کنیم ما زمین‌های قابل استفاده و بهره‌برداری نشده داریم ما کم‌آبی داریم ولی استفاده درست نمی‌کنیم امکانات زیاد است ولی استفاده نشده است. با این فشار باید از همه نیروی انسانی استفاده کنیم و در این وضعیت ناچاری باید از همه ظرفیت خود استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار