مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان گلستان

تشریح برگزاری جشنواره بین المللی، ملی و استانی در گلستان

گرگان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری جشنواره های بین المللی، ملی و استانی به میزبانی استان گلستان خبرداد.

کد مطلب: ۸۵۱۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برگزاری جشنواره بین المللی، ملی و استانی در گلستان

عادله کشمیری اظهار کرد: سومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات درگلستان با اعلام فراخوان آن در 25 مرداد آغاز شده است.

وی افزود:سال گذشته جشنواره تجسمی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت و امسال جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آن در دیماه برگزار می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان تصریح کرد: ارسال آثار تا 25 آذرماه ادامه دارد، داوری آثار تا 30 آذر انجام و اختتامیه در روز 22 دیماه اختتامیه برگزار می شود.

کشمیری بیان کرد: این جشنواره درسه بخش فیلمنامه نویسی کوتاه(مستند) و بلند (داستانی) و بخش نمایشنامه نویسی کوتاه خیابانی و بلند صحنه ای و بخش ویژه با موضوع طرح قرآنی بشارت 1452 (سوره های جزء سی ام قرآن کریم) برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: تولید آثار فاخر و ارزشمند با مضامین قرآنی، اشاعه و ترویج هنر نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی در حوزه ملی، ارتقای همه جانبه و توسعه پایدار هنر نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی از طریق ایجاد فضای رقابتی، زمینه سازی برای تبادل تجربه فی مابین شرکت کنندگان در گستره ملی، حمایت، چاپ و نشر آثار برای ترغیب و تشویق هنرمندان و کمک به ماندگاری آثار تولید شده و بهره مندی از ظرفیت هنر برای توسعه فرهنگ قرآن و عترت از جمله اهداف این جشنواره عنوان شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی آیات در سال گذشته 1000 اثر به جشنواره رسید که 470 اثر سهم استان گلستان بود.

وی در ادامه با اشاره برگزاری بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر گلستان گفت: این جشنواره فردا در استان آغاز به کار می کند .

کشمیری با بیان اینکه امسال بعد از اجرایی عمومی نمایش ها وارد جشنواره می شوند ، خاطرنشان کرد: امسال 17 اثر به مرحله داوری رسیده است که توسط 4 داور و سه ناظر بعد از داوری 8 اثر به مرحله نهایی می رسد .

وی یادآورشد: برگزیدگان این جشنواره به صلاحدید داوران به جشنواره منطقه ای راه میابند وبعد از رقابت باسایر آثار کشوری و برگزیده شدن می توانند به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان اذعان کرد: انجمن هنرهای نمایشی بعنوان انجمن پرتلاش و پرجمعیت در سطح کشور هستیم که به جهت کمی و تولیدات جزء استان های برترهستیم اما متاسفانه در سال های اخیر در حوزه کفیت نزول پیدا کردیم.

این مقام مسئول گفت: در سه ماهه نخست سال 53 اثر نمایشی و استند آپ دراستان به نمایش در امده است.

وی با تشریح برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در استان گفت: این جشنواره برای نخستین بار در استان و با اکران در سینما کاپری گرگان درحال برگزاری است.

کشمیری اضافه کرد: 10 فیلم ( 6 فیلم ایرانی و 4 فیلم خارجی) فقط در یک سانس به نمایش درمی آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه بلیط های این جشنواره به صورت نیم بها در اختیار علاقه مندان قرار می گرد، افزود: به جهت تحکیم بنیان خانواده، و استفاده از اوقات فراغت دانش آموزان در کنار خانواده ها برگزاری این جشنواره در شهریورانتخاب شده است.

گفتنی است؛ در پایان نشست از پوستر سومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار