معاون پرورشی و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان:

برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس موجب تربیت عاطفی دانش آموزان می شود

زاهدان(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از برنامه‌ها ی شاخص و مشترک آموزش و پرورش و کمیته امداد در آستانه بازگشایی مدارس و در راستای کمک به دانش آموزان نیازمند جشن عاطفه ها است که این مراسم با هدف ایجاد حس انسان دوستی میان دانش آموزان برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۵۱۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس موجب تربیت عاطفی دانش آموزان می شود

سعیده سرگلزایی مقدم در جلسه هماهنگی جشن عاطفه ها که در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی که دانش آموزان شخصا در امر کمک به نیازمندان همکاری و مشارکت داشته باشند، شخصیت انسان دوستی در آنها شکل خواهد گرفت و باعث تربیت عاطفی آنها می شود.

وی ادامه داد: دلهای انسانها به وسیله احسان و نیکوکاری به یکدیگر نزدیک می شوند لذا خواسته ی ما بر آن است که دانش آموزان نیازمند در جشن عاطفه ها مورد تقویت واقع شوند تا در جریان تحصیل مشکلات شان مرتفع گردد.

سرگلزایی مقدم تصریح کرد: مسئولیت اجرای این جشن بر عهده سازمان دانش آموزی استان می باشد که امیدواریم همانند سال های گذشته این جشن با استقبال گسترده دانش آموزان همراه باشد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه گفت: دانش آموزی که از سنین پایین کمک به همنوع خود را فرا بگیرد و آن را امری مهم تلقی کند، قطعاً در بزرگسالی نیز این امر حسنه را فراموش نمی کند و دستگیری از نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد.

صیاد عنوان داشت: میزان کمک های دانش آموزان در جشن عاطفه ها در سال 95 بیش از 43 میلیون بوده که با برنامه ریزی و همکاری که با کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) داشته ایم این مبلغ در سال 96 به بیش از 92 میلیون رسیده که خوشبختانه شاهد رشد 111 درصدی در زمینه ی مشارکت بوده ایم.

وی افزود: در سازمان دانش آموزی یک جریان رسانه ای به نام خبرگزاری پانا در حال فعالیت است که تمام اعضای این خبرگزاری را دانش آموزان استان تشکیل می دهند و ما می‌توانیم از ظرفیت‌های بالای این خبرگزاری و خبرنگاران آن برای اطلاع رسانی در مدارس استفاده کنیم.

مدیر سازمان دانش آموزی استان تصریح کرد: بر اساس قوانین هر کمکی که در جشن عاطفه ها و در مدارس جمع آوری می‌شود بایستی صرف دانش آموزان همان مدرسه شود و چنانچه مدرسه‌ای از مساعدت صرفا پوشاک و لوازم تحریر برخوردار بود این مدرسه به عنوان مدرسه معین کمک های جمع آوری شده را در یک مدرسه که از مساعدت کمتری برخوردارند هزینه می‌کند.

صیاد ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیت مجلس دانش آموزی و نمایندگان آن در استان؛ می توان از دانش آموزان این مجلس بهره جست زیرا معتقدیم دانش آموزان می توانند مشوق یکدیگر در این امر خداپسندانه و حسنه باشند.

قائم مقام مدیر کل کمیته امداد استان نیز در این جلسه بیان داشت: امسال صدقات و کمک های مردمی در استان سیستان و بلوچستان در چندسرفصل هزینه و مصرف می شود که عبارتند از کمک به دانش آموزان نیازمند و اردو های آنها، درمان مددجویان، کمک به سالمندان، کمک به خرید جهیزیه زوجین تحت پوشش کمیته امداد،کمک به تامین مسکن مددجویان و کمک‌های از این قبیل است که باید توجه داشت که صدقات و کمک های مردمی در هیچ حوزه دیگری مصرف و هزینه نمی‌شود.

وی افزود:هدف از برگزاری جشن عاطفه ها ترویج انفاق احسان و یاری رساندن به مددجویان و نیازمندان در جامعه است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر 34 هزار نفر دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح استان هستند که همه این عزیزان نیازمند پوشاک، کفش، کیف و لوازم التحریر هستند.

نجفی گفت: تعداد پایگاههایی که امسال کمک های مردمی را دریافت می کنند ۱۸۹ پایگاه هست که از مجموع این تعداد ۳۹ پایگاه ثابت و ۱۵۰ پایگاه سیار هستند که تعداد ۳۸۸ نفر از پرسنل کمیته امداد مسئول جمع آوری کمک های مردمی خواهند بود.

شایان ذکر است: در این جلسه از طرح های نوین جمع آوی کمک های مردمی به دو روش: شماره گیری کد(#8877*054*5*3*) و تعیین نوع مشارکت و همچنین از طریق نرم افزار سکه در اپلکیشن کافه بازار با وارد کردن مبلغ، رمز و شماره کارت و شرکت در جشن نیکوکاری و عاطفه ها یاد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار