معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان

تشریح روند توزیع کتب درسی در استان گلستان

گرگان (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش در گفتگو با رادیو گلستان، روند توزیع کتب درسی در استان گلستان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۵۰۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تشریح روند توزیع کتب درسی در استان گلستان

قدرت الله نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در گفتگو با رادیو گلستان اظهار کرد: توزیع کتاب از طریق سامانه برای دانش آموزان ابتدایی در پایه ششم و دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار دانش صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار ماه از زمان ثبت در سامانه و سفارش کتاب درسی می گذرد، اولیا و مدیران مدارس به شکل گروهی، همچنان نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام می کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان افزود: در سطح کشور ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی وجود دارد که سهم گلستان از این مقدار ۳ و نیم میلیون جلد است.

نظری با بیان اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب درسی در سطح کشور آماده شده است، گفت: تمامی کتب با عناوین مختلف در بخش ثبت سامانه ای به شهرستان ها تحویل داده شده و این کتب از اول مهرماه از طریق مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی گفت: در پایه دوازدهم،‌ همه عناوین به جز سه عنوان هنوز از مرکز نشر کتب درسی به ما تحویل داده نشده است اما در آینده نزدیک تحویل داده خواهد شد و آن را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.

نظری در رابطه با قیمت کتاب درسی گفت: امسال برنامه داریم که کتب با قیمت پشت جلد به فروش برسد و حتی از منگنه کردن کتاب در مدارس و شهرستان ها جلوگیری شود و این کار توسط خانواده ها صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی که در مرحله اول سنجش حضور نداشتند می توانند در مرحله دوم که ۱۵ شهریور ماه آغاز می شود، شرکت کنند.

وی گفت : دانش آموزان بعد از انجام سنجش در سامانه "سناد" ثبت می شوند و کتب درسی دانش آموزی بر اساس سامانه سناد سفارش داده می شود.

نظری در پایان گفت: دانش آموزان متوسطه اول پایه هفتم و متوسطه دوم پایه دهم برای تحویل کتب درسی باید در سامانه ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار