مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

ثبت بیش از 416 مرکز غیر دولتی در نیمه نخست سال 97 در شهرستانهای استان تهران

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از ثبت بیش از 416 مرکز غیر دولتی در نیمه نخست سال 97 در شهرستان های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۰۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بیش از 416 مرکز غیر دولتی در نیمه نخست سال 97  در شهرستانهای استان تهران

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، با اشاره به اجرای سیاست راهبردی جذب مشارکتهای مردمی در حوزه آموزش و پرورش از طریق تاسیس و توسعه مدارس و مراکز غیردولتی و رسیدن به اهداف سازمان مدارس غیردولتی ،اظهار داشت: کاهش تصدی گری دولت، صرفه جویی در منابع دولتی و اشتغال زایی نیروهای مجرب ، تحصیلکرده و دارای صلاحیت عمومی و حرفه ای از جمله مهمترین اهداف در حال پیگیری در این استان می باشد.

وی با بیان اینکه در6 ماهه نخست سال 97 دوازده جلسه شورای نظارت در استان برگزار و حدود 621 رای صادر گردید ، تاکید کرد: در مجموع در این مدت 416 مجوز تاسیس موقت صادر گردید و با توقف درخواست 18 واحد آموزشی موافقت گردید.

فولادوند، با تاکید بر اجرای ماده 15 قانون تاسیس و سیاست ابلاغی شورای نظارت مرکزی در خصوص تعیین شهریه واحدهای آموزشی از طریق سامانه تعیین نرخ شهریه وزارتی ، تصریح کرد: در همین راستا در حدود 2000 کاربری ایجاد و نسبت به فرایند ثبت اطلاعات و تعیین شهریه از طریق کارگروه های تشکیل شده در مناطق اقدام گردید.

این مقام مسئول ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم شورای نظارت، اجرایی شدن ماده 20 قانون تاسیس و دریافت حق السهم دولت بود که در همین راستا مبلغ 4 میلیارد ریال به حساب خزانه داری کل کشور توسط مراکز آموزشی واریزشد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته در فصل تابستان جهت ساماندهی حوزه غیردولتی ، یادآور شد: با پیگیری درخواستهای جابه جایی واحدهای آموزشی ،59 واحد مجوز جابه جایی فضا اخذ کرده و 205 مجوز راه اندازی جدید در 2 حوزه ی مدرسه و مرکز صادر گردید.

فولادوند، رعایت حریم، استقرار فضا، کد نوسازی، تعیین نام واحد آموزشی، استحکام بنا، مجوز نوسازی، و مجوز اماکن نیروی انتظامی را از شرایط اصلی و ضروری اخذ مجوز دانست و افزود: در این راستا تاکنون 266 پرونده از طریق اداره کل نوسازی پیگیری و مجوزهای نوسازی مقدماتی و نهایی به ترتیب با 108 و 158 فقره تاییدیه دریافت گردید.

وی با تاکید بر اقدامات راهبردی شورای نظارت استان ، اظهار داشت : ارزیابی از فعالیتها و عملکرد 350 واحد آموزشی توسط ناظرین ویژه استان از جمله این اقدامات است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، صدور 97 نامه تذکر کتبی در پرونده موسسین در جهت اصلاح نقاط ضعف ،تعطیلی موقت یکساله یک واحد آموزشی در دوره تحصیلی دبستان غیردولتی ،عزل 3 مدیر (2 مدرسه و 1 مرکز) به مدت 3 سال از مدیریت و لغو دائم مجوز فعالیت یک واحد آموزشی زبانهای خارجی را از اقدامات نظارتی شورای نظارت استان در سال 97 خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار