رفع ایرادات قانونی و موانع اجرایی کاهش آلودگی صوتی تهران

تهران (پانا) - برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران طی سال‌های اخیر با تشکیل کمیته‌ای در حال پیگیری و انجام اقدامات کاهنده آلودگی صوتی در این شهر است.

کد مطلب: ۸۵۰۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رفع ایرادات قانونی و موانع اجرایی کاهش آلودگی صوتی تهران

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، الهام کریمی، کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: تشکیل این کمیته گامی مهم در راستای رفع معضل آلودگی صدا خواهد بود. هدف این کمیته ایجاد ارتباط و تعامل مستقیم و نزدیک بین سازمان‌های کلیدی و تصمیم‌گیرنده و همچنین پیگیری در خصوص موانع اجرایی راهکارهای کاهش آلودگی صوتی است.

الهام کریمی افزود: به‌روزرسانی نقشه‌های آلودگی صوتی شهر تهران، تهیه نقشه حریم صوتی بزرگراه‌ها، اولویت‌بندی استفاده از راهکارهای کاهشی در مناطق مسکونی مجاور بزرگراه‌های شهر تهران، تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه آزمون صدای منتشره از اگزوز خودروهای سبک و موتورسیکلت‌ها در مراکز معاینه فنی، بررسی اپیدمیولوژیک تأثیر آلودگی صوتی بر سلامت جسمی و بهداشت روانی شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر از قبیل کودکان، سالمندان و بیماران و راهکارهای مقابله با آن در کلان‌شهرها با در نظر گرفتن مطالعات انجام شده در سایر کشورها از جمله اقداماتی مهمی است که در این راستا انجام شده است.

وی تصریح کرد: مواردی چون شناسایی عوامل آلاینده صوتی حین و ناشی از عملیات ساختمانی و طرح‌های عمرانی شهری و ارائه راهکارهای حذف و کاهش آلاینده‌های فوق، بارگذاری لایه حریم صوتی بزرگراه‌ها بر روی لایه طرح تفضیلی شهر تهران و الزام اجرای مبحث ۱۸ مقررات ملی ساختمان برای پلاک‌های مجاور بزرگراه و تهیه طرح موضوعی کاهش آلودگی صوتی شهر تهران از جمله مواردی است که در دست پیگیری می‌باشد.

به گفته وی در جلسه بیست و سوم کمیته کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران مقرر شد جهت رفع ایرادات قانونی و موانع اجرایی ماده دهم و یازدهم مصوبه شورای شهر، مربوط به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، سازمان حفاظت محیط‌زیست، اتاق اصناف، وزارت صنعت و معدن و تجارت، اداره کل حقوقی شهرداری تهران، اداره کل تشخیص و وصول درآمد، شورای اسلامی شهر تهران، دبیر و ریاست کمیته تشکیل شود.

همچنین جلسه مشترکی بین نمایندگان معاونان فنی و عمرانی و شهرسازی و معماری برای تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف قرارداد مربوط به شناسایی عوامل آلاینده صوتی حین و ناشی از عملیات ساختمانی و طرح‌های عمرانی تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار