امام جمعه اردبیل:

هدف اصلی حضور آمریکا در خاورمیانه ویران کردن زیرساخت‌های کشورهای اسلامی است

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل گفت: حضور نیروهای مردمی در صحنه، کابوس آمریکا و دشمنان این کشور است چون امنیت کشور را در برابر فزونخواهی نیروهای اهریمنی منطقه و استکبار جهانی کاملا تضمین می‌کند.

کد مطلب: ۸۵۰۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی حضور آمریکا در خاورمیانه ویران کردن زیرساخت‌های کشورهای اسلامی است

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل تصویب منطقه آزاد استان را به اهالی استان تبریک گفت و اظهار داشت: از خدای متعال می‌خواهم این موضوع را منشأ خیر و گشایش و توسعه استان و توسعه رزق و رفاه بیشتر اهالی و تولید ثروت و توسعه سرمایه‌گذاری مخصوصا سرمایه‌گذاری خارجی قرار دهد .

وی افزود: همه ما هم باید دست به دست هم بدهیم تا ایراداتی را که مخالفان منطقه آزاد ذکر می‌کردند نگذاریم در منطقه آزاد استان درست شود و از تمام عزیزانی که در این خصوص زحمت کشیدند تشکر می‌کنم .

امام جمعه اردبیل گفت: نیروهای مردمی رزمایش محمد رسول‌الله(ص) دو در نماز جمعه حاضرند و قرار است رزمایش خود را بعد از نماز جمعه به طرف همطوار شروع کنند، حضور نیروهای مردمی در صحنه، کابوس آمریکا و دشمنان این کشور است چون امنیت کشور را در برابر فزونخواهی نیروهای اهریمنی منطقه و استکبار جهانی کاملا تضمین می‌کند .

عاملی بیان کرد: آمریکا طمع دارد که زیرساخت‌های ایران عزیز ما را نیز مثل لیبی، عراق، سوریه و یمن ویران کند، هدف اصلی حضور آمریکا در خاورمیانه و هدف اصلی برنامه‌های آنها ویران کردن زیرساخت‌های کشورهای اسلامی و از بین بردن هرگونه کانون قدرت در منطقه است تا اسرائیل امنیت داشته باشد؛ محور و معیار اصلی برای آنها و قبله‌گاه آنها اسرائیل است .

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: وزیر خارجه انگلیس چند سال پیش گفت "ایران را بر اساس اقداماتش در قبال اسرائیل قضاوت می کنم؛ ایران حامی تروریسم و کشوری سرکش است"! و مرکل صدر اعظم آلمان گفت" هرکس روی کره زمین نفس می‌کشد باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد ."!!

وی اظهار کرد: از آمریکا و اروپا باید پرسید وقتی قذافی سقوط کرد و به هدف خود رسیدید چرا بمباران لیبی را ادامه دادید؟ وقتی صدام سقوط کرد چرا بمباران ادامه یافت؟ در سوریه چرا مراکز علمی و تحقیقاتی توسط اسرائیل هدف قرار گرفت؟ چرا توسط داعش تمام زیرساختهای سوریه را ویران کردید؟ در یمن چرا حتی بیمارستان ها و مدارس را بمباران می کنید؟ این سه کشور تا 50 سال هم نمی توانند خودشان را پیدا کنند و خاطر اسرائیل از آنها جمع است .

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برنامه این بود که لبنان هم به ویرانه تبدیل شود اما حزب الله نگذاشت، یک سندی از وزارت خارجه آمریکا به بیرون درز کرده که قرار بود در پنج سال، هفت کشور و دولت را سرنگون کنند که آخر آن ایران و اول آن عراق است که آن هفت کشور عبارتند از « عراق، سوریه، لبنان، سومالی، لیبی، سودان و ایران» و تنها عاملی که جلوی این فاجعه را گرفت، ایران اسلامی است به همین دلیل به شدت از دست ایران عصبانی هستند .

عاملی گفت: از دولت انتظار نظارت و دخالت جدی در خصوص گرانی اجناس داریم اجناسی که ربطی به دلار ندارند؛ به نظر می‌رسد دولت، هیبت خود را در این خصوص از دست داده است، ملت بزرگ ما انتظار لوائح بزرگ اقتصادی از دولت و طرح‌های احیاگر اقتصادی از مجلس دارند، متأسفانه دولت و مجلس در این خصوص مناسب با توطئه‌های دسمن و طمع ورزی‌ها و سوء مدیریت‌های داخلی عمل نکرده‌اند .

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: به عنوان مثال با ارتفاع قیمت دلار ، صادرات ایران به طور ویژه و چند برابر گذشته بالا رفته است و هرکس قادر است، دست به صادرت زده است که قطعا برگرداندن ارز حاصل از این صادرات به سامانه نیما یا بازار ثانوی، التهاب بازار ارز را برطرف و موجب کاهش قیمت ارز می‌شود .

وی بیان کرد: صادرات محصولات پتروشیمی به اوج رسیده است و اصلا قابل تحریم نیست، با بالا رفتن قیمت ارز ، پتروشیمی‌ها به صورت دو شیفته کار می‌کنند و بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی محصولات خود را در سه ماهه نخست امسال بیش از 100 درصد افزایش داده‌اند اما معلوم نیست ارز را اصلا به ایران می‌آورند یا نه و در ایران در بازار ثانویه قطعا عرضه نمی‌کنند در حالی که همه پتروشیمی‌ها با خوراک یارانه‌ای کار می‌کنند و تازه اخیرا دولت با یک بخشنامه از آنها خواسته ارز حاصل را به داخل کشور و به بازارهای ثانوی بیاورند .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: از طرفی در صادرات مواد پتروشیمی اول باید بازار داخلی تامین شود و الا طبیعی است که قیمت قیر، موکت، فرش ماشینی و لوازم خودرو و صنایع پلاستیک و تمام محصولاتی که وابسته به پتروشیمی است بالا می‌رود .

عاملی تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا این هفته با وقاحت تمام به محکمه بین‌المللی لاهه اهانت کرد، وی گفت"از اینکه دادگستری بین المللی شکایت ایران را قبول و به بررسی ماهیت تحریم های آمریکایی وارد شده کار خطایی انجام داده و این خطا از کرامت و سیادت ایالات متحده آمریکا می کاهد" این وقاحت را وزیر خارجه دولتی مرتکب شده که آن دولت ادعا دارد رهبر جهان آزاد است و ادعا دارد که به نهادهای بین المللی و به مجموعه های تخصصی سازمان ملل احترام دارد .

وی اظهار کرد: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ما برای ایجاد امنیت در دنیا هر دولتی را که دلمان خواست می‌توانیم تحریم کنیم این در حالی است که آمریکا برجام را به همراه پنج کشور دیگر جامعه جهانی امضا کرده و این پیمان در شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه تبدیل شده است در نتیجه تحریم کاملا نامشروع است اما آمریکا عملا می‌گوید ما خود قانون هستیم همچنان که وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که دینا مثل قطاری است که همه ملت‌ها بر آن سوارند و ما هرکجا که دلمان خواست این قطار را به آن سمت حرکت خواهیم داد .

امام جمعه اردبیل گفت: در روزگار ما با استبداد آمریکا معلوم نیست یک کشور جهان سومی از مطالم دولت‌های بزرگ به کجا باید مراجعه کند وزیر خارجه آمریکا می‌گوید "دادگاه بین المللی از مسیر خود منحرف شده و قبول شکایت ایران دخالت در حقوق مشروع آمریکاست"! این سخنان نشان می‌دهد که دولت فعلی آمریکا به هیچ اصل و قاعده‌ای پایبند نیست و هرگونه تعامل با این قدرت سرکش جز خسارت محض نتیجه دیگری نخواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار