معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس کشور هزینه شد

اردبیل (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای توسعه ورزش در مدارس ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات ورزشی به ادارات استان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۸۴۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس کشور هزینه شد

مهرزاد حمیدی در مراسم توزیع تجهیزات ورزشی و بهداشتی ویژه مدارس استان اردبیل با اشاره به اهمیت ورزش و تربیت بدنی در سلامت نسل جوان اظهار داشت: خوشبختانه در پنج سال گذشته اقدامات بسیار مناسبی در وزارت آموزش و پرورش برای ترویج و توسعه تربیت بدنی در سطح مدارس کشور صورت گرفته و فعالیت‌های ورزشی مدرسه‌محور تعریف شده است .

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی در این زمینه انجام شده است، گفت : انجام ورزش‌های صبحگاهی و طرح حیاط پویا از جمله این طرح‌ها بوده و رویکرد آموزش و پرورش در رابطه با احداث ساختمان‌های جدید ورزشی وجود و احداث سالن‌های ورزشی مناسب در داخل مجموعه مدارس جدیدالاحداث است .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: ۳۵۰ زمین چمن مصنوعی امسال در داخل مدارس ایجاد شد که ۱۵۰ زمین با اعتبارات دولتی و مابقی با حمایت بخش خصوصی به انجام رسیده و نیز کتاب درس تربیت بدنی برای ۱۲ رده تحصیلی تدوین شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد .

حمیدی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار نفر آموزگار پایه دبستان تا آخر شهریورماه در دوره‌های آموزش فشرده روش تدریس درس تربیت بدنی قرار می‌گیرند چرا که رده‌های پایه برای آماده‌سازی دانش‌آموزان به منظور ورزش بسیار مهم بوده و برنامه ویژه‌ای برای رده‌های پایه داریم .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در رابطه با تجهیزات ورزشی با تخصیص اعتبار مناسب ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین و خرید تجهیزات ورزشی به استان‌ها ابلاغ شده که خوشبختانه دولت به این موضوع توجه ویژه داشته و یک ردیف مستقل بودجه برای تامین اعتبارات تجهیزات ورزشی اختصاص داده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار