نماینده مردم شیراز در مجلس:

خدمات بنیاد مسکن در روستاها در کنترل مهاجرت از روستا به شهر بسیار موثر است

خبرگزاری پانا: نماینده مردم شیراز در مجلس، خدمات بنیاد مسکن در روستاها را در کنترل مهاجرت از روستا به شهر بسیار موثر عنوان داشت.

کد مطلب: ۸۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جعفر قادری در نشست صمیمانه نمایندگان مردم فارس با مسئولین بنیاد مسکن گفت: وجود بنیاد مسکن در مناطق روستایی و خدماتی که ارایه می شود، کمک بسیار زیادی در کنترل مهاجرت از روستاها به شهرها کرده است.

وی ادامه داد: روستاییانی که برای کسب درآمد راهی شهرها می شوند و در حاشیه شهر سکونت می گیرند و به آسیب های اجتماعی دامن می زنند.

قادری افزود: اگر روستایی دارای مسکن باشد اما درآمدی نداشته باشد، باز هم شاهد رشد مهاجرت ها خواهیم بود و لذا باید مسئله اشتغال در روستاها را در کنار توجه به بهسازی روستایی حل کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس در ادامه در پیشنهادی گفت: کار های صنعتی کوچک در روستاها بیشتر مورد توجه قرار گیرد، همچنان که در سالیان گذشته جهاد سازندگی در کنار روستاییان بود و این جدا سازی باعث شد که این دستگاه تاثیرگذار دراین حیطه از روستاها وروستاییان فاصله بگیرد.

قادری با بیان اینکه فشار های بسیاری در بحث عمران روستایی بردوش بنیاد مسکن است، اظهار داشت: تا مشکل درآمد زایی روستاییان حل نشود، سایر مشکلات حل نشده باقی خواهد ماند.

وی به سه موضوع بهسازی، نوسازی و توانمند سازی مناطق روستایی در کنار هم تاکید و خاطرنشان کرد: اتفاقی که در آذربایجان افتاد ثابت کرد که بافت های روستایی ما فرسوده وآسیب پذیر هستند.

قادری در پایان افزود: کارهای مهمی در روستاها انجام شده، اما کافی نیست و بنیاد مسکن باید در بحث مقاوم سازی و اجرای طرح هادی در روستاها با جدیت بیشتری گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار