معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان:

لزوم تلفیق فرهنگ سازی با کار تربیتی در مدارس

زاهدان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: مدارس بایستی به سمتی حرکت کنند که علاوه بر ایجاد بسترشادی و نشاط به مرکز فرهنگ‌سازی تبدیل شوند.

کد مطلب: ۸۴۹۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تلفیق فرهنگ سازی با کار  تربیتی در مدارس

سعیده سرگلزایی مقدم در کارگروه برنامه ریزی فرهنگی تربیتی ویژه آغاز سال تحصیلی 98-97 که با حضور تمامی کارشناسان این حوزه در دفتر معاونت پرورشی تشکیل شده بود، اظهار کرد: فرهنگ استفاده و حمایت از کالای ایرانی در مدارس با تاکید بر استفاده از نوشت افزار ایرانی به جای استفاده از نمونه مشابه چینی آن می تواند موجب رشد اقتصادی و اشتغال آفرینی برای جوانان ایران اسلامی در این عرصه شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به "حمایت از کالای ایرانی" گفت: بایستی تغییر دیدگاه مدیران و مسئولان آموزش و پرورش نسبت به حوزه تربیتی ایجاد شود و این امر نیازمند یاری همه مدیران و کادر اداری مدارس است.

سرگلزایی مقدم تاکید کرد: تغییر نگاه به حوزه پرورشی یک کار فرهنگی محسوب می‌شود لذا جایگاه پرورشی در مدارس باید مهم تلقی شود تا تاثیرگذاری خود را عمیق تری در بر داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان تصریح کرد: کار فرهنگی و پرورشی، در مدارس صورت می‌گیرد لذا مدیران مدارس باید به فعالیت های پرورشی بهای بیشتری دهند تا نمود عینی آن را در اصلاح رفتاری نسل جدید جامعه، رغم خورد.

وی در پایان با اشاره به برنامه ریزی ویژه این معاونت برای شروع سال تحصیلی جدید عنوان داشت: برانیم که با نکته بینی بیشتر در پرورش و تربیت دانش آموزان ورود پیدا کنیم و با بازنگری در بخشنامه ها، شیوه نامه ها و کار کارشناسی بیشتر بدان دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار