رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد

افزایش 9 درصدی سفر

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اجرای طرح ویژه ترافیکی پلیس همزمان با ایام پایانی تابستان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۴۹۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 9 درصدی  سفر

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری در شصت و سومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی شهریور 97 اظهار کرد:همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند سفر ایمن و خوبی برای هموطنانمان در تابستان 97 رقم بزنند.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی و علی‌رغم اینکه در پنج ماهه امسال بیش از 9 درصد افزایش سفر داشتیم اما در اولین ماه فصل تابستان (تیرماه) میزان جان‌باختگان درون شهری کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: متأسفانه در تصادفات برون شهری شاهد افزایش بوده‌ایم.

این مقام عالی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهریور ماه؛ پرترددترین ماه سال است و با نزدیک شدن به ایام پایانی تابستان شاهد افزایش تردد مسافران به ویژه در محورهای شمالی هستیم، بنابراین همه دستگاه‌ها برای خدمات‌دهی مضاعف، برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: بر اساس تدبیر فرمانده ناجا در شهریورماه با تزریق نیرو از سایر بخش‌های انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی تقویت می‌شود.

وی عنوان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز سهم 35 درصدی و عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی نیز سهم 38 درصدی در وقوع تصادفات تابستانی داشته است، همچنین 37 درصد از جان‌باختگان تصادفات بر اثر «واژگونی» بوده است. در استان‌های کویری چون یزد و ... تا 67 درصد هم واژگونی خودروها را شاهد بودیم.

وی یادآور شد: از ابتدای تابستان تاکنون 66 درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: از نیمه دوم شهریور (15 شهریورماه) تا پایان این ماه، هرگونه عملیات عمرانی به‌ویژه در مسیرهای پرتردد کاهش می‌یابد یا متوقف می‌شود تا مسافران بتوانند به خوبی تردد کنند.

سردار مهری یادآور شد: از اول مهرماه تا 15 مهر نیز عملیات عمرانی جاده‌ها متوقف می‌شود و در این ایام و همزمان با بازگشایی مدارس، طرح ویژه ترافیکی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله با اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی شاهد کاهش ترافیک و تصادفات باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار