فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی آموزش دیدند

مشهد(پانا)- مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی اعلام کرد 1150 دانش‌آموز فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی در مدارس استان در دوره‌های آموزشی چهار روزه یاوران ولایت در مشهد شرکت کردند.

لینک کوتاه کپی شد
فرماندهان واحدهای  بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی آموزش دیدند

حجت الاسلام مهدی جعفری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی فعالیت‌هایی که در مدرسه پیگیری می‌کند از جمله صبحگاه، زنگ تفریح، تابلوی اعلانات، آیین‌ها و بازی‌ها در این دوره تمرین می‌شود تا دانش‌آموزان هم فعالیت‌های تشکیلاتی را یاد بگیرند و هم تمرینی باشد برای موضوعاتی که در مدرسه پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: محور همه آموزش‌ها و کارگاه های این دوره با توجه به شعار سال حمایت از کالای ایرانی و جنگ اقتصادی است که مقام معظم رهبری ابتدای سال به آن اشاره داشتند.

جعفری گفت: فضایی در این دوره طراحی و ایجاد شده است که دانش آموزان علاوه بر فعالیت‌های گروهی در گیر مسائل اقتصادی شوند و مدیریت سبک زندگی و مدیریت مالی و اقتصادی خود و جامعه را تمرین می‌کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان رضوی گفت: در دوره یاوران ولایت ماموریت‌های روزانه از جمله صبحگاه زنگ تفریح و تابلو اعلانات به دانش‌آموزان یاد آوری شد و فعالیت‌های تشکیلاتی از جمله همکاری و فداکاری تقسیم وظایف را تمرین کردند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که دانش‌آموزان در این دوره تمرین کردند و به صورت عملی درگیر آن شدند چرخه اقتصادی بود، جایگاه دولت، مردم، دلال‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های تولیدی دانش‌محور را در وضع اقتصادی روز لمس کردند و واکنش‌های لازم را تمرین کردند.

وی گفت: تمرین و تاکید بر سبک زندگی هدف دیگر دوره بود. مسئولآن واحد های بسیج در مدارس آموختند دانش‌آموز نباید تک‌بعدی باشد و وظیفه خود را تنها درس خواندن نداند بلکه به عنوان یک عضو خانواده وظایف دیگری هم دارد

جعفری اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی چون بازی‌های مختلف، شبی با شهدا، پیاده‌روی‌های شبانه، بازدید از فضای شبیح‌سازی‌شده کربلای 5 و روایتگری دفاع مقدس در این دوره‌ها برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: کار گروهی و تشکیلاتی خیلی مهم است و در این دوره به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان این را تمرین کنند و بیاموزند. ان‌شاءالله در سال تحصیلی جدید هر کدام از این دانش‌آموزان به عنوان یک بازوی تربیتی در مدرسه در حوزه کار فرهنگی و تربیتی کمک قابل توجهی داشته باشند.

یاد آور می‌شود دو دوره چهار روزه برای دانش آموزان دختر فرمانده واحد و دو دوره نیز برای دانش‌آموزان پسر فرمانده واحد در مجتمع فرهنگی تربیتی آیه‌های مشهد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار