در همایش توسعه از دیدگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

سیدحسن خمینی : فضا را امنیتی کردن جز آب به آسیاب دشمن ریختن نتیجه‌ای ندارد

تهران (پانا) -– یادگار گرانقدر امام راحل با تاکید بر لزوم توجه به خواست عمومی جامعه متذکر شد که ایستادگی درمقابل خواسته قاطبه جامعه نتیجه ای جز از هم گسیختگی ندارد.

کد مطلب: ۸۴۸۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
سیدحسن خمینی : فضا را امنیتی کردن جز آب به آسیاب دشمن ریختن نتیجه‌ای ندارد

سیدحسن خمینی یادگار گرانقدر امام راحل در همایش افتتاح خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به لزوم وجود اتحاد بین اقشار مختلف مردم اظهار کرد: یکی از شاه بیت های حرفهای امام درباره پایگاه نوژه بود امام در آن زمان گفت: که این ها می خواستند بمباران کنند. خب موقعی که فرود امدند با این مردم چه می کنند؟ با این مردمی که آنها را نمی خواهند چه می کنند.

او ادامه داد: اگر روزی احساس کردیم که مردم در صحنه حضور دارند یقین بدانید می توانیم همه مشکلات را حل کنیم از روز اول انقلاب نقطه اتکای امام مردم بود. تا امروز هم از هر گردنه ای که عبور کرده ایم به همت مردم بوده است و اگر جایی از مردم دور شدیم هر چقدر هم که توانمند بودیم باز هم شکست خوردیم.

یادگار امام راحل تصریح کرد: اگر مردم احساس کنند جامعه متعلق به آنهاست متحد تر خواهند شد اگر روزی بنده یا هر مسئولی اشتباه کرد عذرخواهی کنیم اگر چیزی مطلوب قاطبه جامعه است ان را بپذیریم ایستادن در مقابل خواست جامعه که بر اساس خواسته ما باشد و چه نباشد نتیجه ای جز از هم گسیختگی نخواهد داشت . اگر جامعه حرف ما را نپذیرفت سعی کنیم جامعه را به پذیرش راه درست مجاب کنیم. فراهم نکنیم که مردم ولی نعمت این بلادند.

سیدحسن خمینی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به یکی از خصوصیت های اخلاقی ایت الله هاشمی رفسنجانی که او را متمایز می ساخت اظهار کرد: این صفت یکی از وجوه امتیازاتی است که اقای هاشمی داشت که کمتر در همه دوران های او دیده می شود یا اینکه به طور کامل دیده نمی شود و اتفاقا این صفت همان صفتی است که ایت الله هاشمی می گوید به واسطه وجود آن درامام راحل ارادتش نسبت به ایشان شروع شده است.

او افزود: از روزی که اقای هاشمی به جماران آمد ما با ایشان بودیم ظاهرو باطن زندگی اقای هاشمی یکی بود او قصد زهدفروشی نداشت این پرهیز از ریا ، پنهان نداشتن داشته هایش و فقر را در چشم مخاطب نکردن از ویژگیهای بارز اقای آیت الله هاشمی بود.

یادگار امام در ادامه ریا را نوعی شرکت و دروغ دانست و متذکر شد: این بحث دوری از ریا و خود بودن اقای هاشمی در بخشی ممکن است به اشتباه بیانجامد و ممکن است برخی بگویند با دوری از ریا نظر جامعه برای ما مهم نیست در حالیکه اقای هاشمی همواره به مردم باور داشت.

سیدحسن خمینی بیان کرد: این نکته را همه می دانند که همه هویت جمهوری اسلامی به مردم است و اقای هاشمی در مدرسه امام این مسئله را خوب یاد گرفتند که اگر روزی مردم حضور داشته باشند همه گره ها باز می شود و اگر نباشند هیچ گره ای باز نخواهد شد.

حجت الاسلام خمینی در ادامه با تاکید بر نقش مصلحان اجتماعی خاطرنشان کرد: مصلحان اجتماعی باید ضمن اتکای خود به مردم برای خودشان نیز نقشی مصلح در برابر افات قائل باشند.

او بار دیگر با تاکید بر نقش مردم بیان کرد: اگر ما عقیده ای داریم ولو اینکه عقیده ما درست باشد و نظر اکثریت جامعه درست نباشد باید سعی کنیم که جامعه را با خود همراه سازیم هر چند که روح حقیقت طلبی در جامعه ما نهادینه شده است.

او همچنین بیان کرد: زندگی هاشمی همواره بر دوری از ریا و فریب استوار بود ولی او به معنی محترم نشمردن مردم نبود. هاشمی در طول عمرش همواره فردی محسوب می شود که خودش را بیشتر از همه در معرض رای مردم قرار داده است. البته گاهی نیز رای نیاورده ولی با تلاش و کار فکری و تبلیغاتی سعی کرده راه درست را به جامعه نشان داده و در نتیجه دوباره رای مردم را به دست اورده است.

یادگار امام راحل در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برنامه های دشمنان ایران اسلامی اظهار کرد: دشمنان بیرونی کشور چشم طمع به فروپاشی نظام دارند که 100 سال دیگر هم این اتفاق نمی افتد ولی باطل السحر آن اعتماد مردم است . نظام باید پیوندهای خود با مردم را قویتر کند.

او ادامه داد: فضا را امنینتی کردن جز اب به آسیاب دشمن ریختن نتیجه ای ندارد. من به عنوان مسئول اگر اشتباهی میکنم و جامعه آن را نمی پسندد کنار بروم و از اشتباه خود عذرخواهی کنم. عذرخواهی کردن از جایگاه کسی نمی کاهد بلکه اگر صادقانه باشند همدلی میان مردم و مسئولان را بیشتر خواهد کرد.

یادگار امام راحل در بخش پایانی اظهارات خود با تاکید بر عهد اخوت نبستن با مفسدان اظهار کرد: در شرایطی که رهبری می‌گویند جامعه ما محتاج همدلی است ما باید همدلانه به انسجام و همراهی با مردم چشم بدوزیم. اقای هاشمی بزرگ بود وبزرگ رفت. عزیز بود و عزیز رفت. ریاکار نبود ولی مردمی بود. او موج سوار نبود و هرگز مقابل خواست مردم نمی ایستاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار