معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان: شورای مشورتی دانشجویی از برترین‌های کنکور تشکیل می‌شود

تهران (پانا)‌- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان از تشکیل شورای مشورتی دانشجویی از برترین‌های کنکور در هر استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان: شورای مشورتی دانشجویی از برترین‌های کنکور تشکیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، علی‌باقر طاهری‌نیا در مراسم اختتامیه پنجمین دوره از اردوهای حیات طیبه گفت: «دانشگاه فرهنگیان به طور خاص مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است. اگر دانشگاه‌های دیگر در کشور تاریخ انقضا داشته باشند دانشگاه فرهنگیان ندارد.»

او افزود: «همه جوامع دانشگاهی با مسئولیت تربیت معلم دارند، زمانی که دانشگاه فرهنگیان مورد توجه رهبری قرار گرفت هم شان دانشگاه ارتقا یافت و هم مسئولیت‌ها افزایش پیدا کرد.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: «طبق سند تحول بنیادین حیات طیبه باید در وجود دانش‌آموزان محقق شود. خود تعلیمی مبدا و مبنای دیگر تعلیمی است؛ بنابراین ایتدا باید حیات طیبه در معلمان محقق شود. موثرترین دانشگاه کشور دانشگاه فرهنگیان است، این دانشگاه چشمه جوشانی است که دائم به تعلیم و تربیت کشور آب زلال تزریق می‌کند.»

طاهری‌نیا گفت: «در نظر داریم شورای مشورتی دانشجویی را تشکیل دهیم؛ این شورا شامل پنج نفر از برترین‌های کنکور در هر استان است که به عنوان مشاور معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور حکم دریافت می‌کنند.»

مهم‌ترین هدف سند تحول بنیادین دستیابی به حیات طیبه است

رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت نیز در این اردو، حیات طیبه را ره‌آورد سیر الی‌الله دانست و گفت: «با توجه به اهمیت و جایگاه والای حیات طیبه در دین اسلام، شناخت و تلاش و کوشش برای دستیابی به آن از وظایف خطیر انسان مومن است. ایمان، عمل صالح، بردباری در جهاد با هوای نفس از ضروری‌ترین معیارها برای رسیدن به حیات طیبه است. علاوه بر حیات فیزیکی که همه به آن توجه داریم حیات دیگری است که قرآن از آن به نام حیات طیبه یاد می‌کند.»

او افزود: «با دستیابی به حیات طیبه، نورانیت و جلوه دیگری به انسان بخشیده می‌شود. حیات طیبه یکی از مهم‌ترین اهداف و مفاهیم سند تحول بنیادین است و با درک معنای دقیق و کامل این مفهوم تکلیف فرد روشن و قرب الی‌الله مهیا می‌شود. حتی در این صورت معلم، پدر یا مادر با شناخت و درک صحیح آن، نسبت به وظایف اصلی خود در جامعه واقف و به هنگام عمل می‌کنند.»

کچوئیان آراستگی درون و برون، دوست داشتن همنوع، فعالیت برای جذب حداکثری اطرافیان، انجام واجبات دینی و اهتمام برای انجام مستحبات، قضاوت‌نکردن عجولانه، توجه به حق‌الناس و خودارزیابی را از دیگر معیارهای ضروری برای نورانیت جسم و روح دانست و گفت: «توکل به رحمت واسعه الهی، تلاش برای بهتر عمل کردن در گذران زندگی، صبر و تحمل بر مصائب، دانش‌اندوزی و نشر علم و آگاهی از شاخصه‌های مهم انسان مومن است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار