معاون اداره کل حق بیمه تامین اجتماعی مطرح کرد

روند تخصیص بیمه به معلمان مدارس غیر دولتی که فاقد حق بیمه هستند

تهران (پانا) - معاون اداره کل حق بیمه تامین اجتماعی از پیگیری بیمه معلمان مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
روند تخصیص بیمه به معلمان مدارس غیر دولتی که فاقد حق بیمه هستند

لیلا متعارفی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع عدالت آموزشی در تماسی تلفنی درباره وضع بیمه معلمان مدارس غیردولتی گفت: اکنون حدود 80 هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی بیمه هستند.

او در پاسخ به اینکه چند نفر از معلمان مدارس غیردولتی فاقد بیمه‌اند گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده است که 200 هزار معلم مدارس غیردولتی دارد که مطلع نیستم چه تعداد کارمند و بیمه‌شده رسمی این وزارتخانه هستند. به هر صورت ما مکلفیم طبق قانون برای بیمه افراد مشغول در کارگاه‌ها اقدام کنیم.

معاون اداره کل حق بیمه تامین اجتماعی گفت: تعداد واقعی افرادی که هنوز تحت پوشش نیستند برای ما هم جای ابهام دارد. اگر آموزش و پرورش اعلام کرده که 200 هزار نفر معلم در مدارس غیردولتی دارند که 80 هزار نفرشان بیمه هستند، باید از آموزش و پرورش درباره آن 120 هزار نفر پرسید.

متعارفی افزود: معلمانی که بیمه نیستند می‌توانند به شعب مراجعه و ادعای اشتغال خود را اعلام کنند. اگر آموزش و پرورش اخراج یا جایگزینی دارد ما دخیل نیستیم. وظیفه قانونی ما بیمه کردن افراد است و راه باز است اگر کارفرمایی استنکاف کرد آن معلمان به شعب تامین اجتماعی محل مدرسه مراجعه و درخواست دهند و موارد را اعلام کنند تا در کمیته‌های مربوط رسیدگی شود.

او ادامه داد: افرادی که با ارائه مستندات ادعای سابقه می‌کنند، حق بیمه را محاسبه و طبق مواد قانونی به کارفرما ابلاغ بدهی می‌کنیم. مدارس می‌توانند به میزان آن اعتراض کنند اما در هر صورت باید آن را پرداخت کنند.

معاون اداره کل حق بیمه تامین اجتماعی درباره دستمزد بسیار پایین معلمان مدارس غیردولتی که حتی 300 و 500 هزار تومان است، گفت: گویا در بخش مربوطه در آموزش و پرورش به دنبال آیین‌نامه برای تصویب روابط دستمزدی هستند. حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار بر مبنای روزانه حدود 37 هزار تومان به علاوه 110 هزار تومان مزایای انگیزشی است.

او افزود: در ماده 33 قانون تامین اجتماعی تاکید شده است دستمزد مبنای افراد مشمول کسر حق بیمه نباید از حداقل حقوق کمتر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار