رئیس‌اتحادیه طلا و جواهرتهران: آرامش به بازار ارز برمی‌گردد

تهران (پانا) - رئیس‌ اتحادیه طلا و جواهر تهران حذف دلار از مبادلات اقتصادی را راهکار بانک مرکزی برای ایجاد تعادل در بازار ارز می‌داند و می‌گوید  اگر این سیاست همراه با پاسخگویی به نیاز مردم باشد به‌ طور قطع تاثیرگذار است.

کد مطلب: ۸۴۷۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌اتحادیه طلا و جواهرتهران: آرامش به بازار ارز برمی‌گردد

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی،‌آیت محمدولی در خصوص حذف دلار از سامانه سنا و چرخه مبادلاتی اقتصاد کشور گفت: با توجه به وضع کشور، مسئولان اقتصادی از جمله بانک مرکزی به‌ منظور برقراری تعادل در بازار هر راهکار و سازوکاری را امتحان می‌کنند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی قصد دارد با سیاست‌گذاری اقتصاد بازار را نظم بخشد و با مدیریت سیاست‌های اقتصادی در این بخش سعی در ایجاد تعادل در بازار ارز دارد.

محمدولی افزود: البته این مهم آسان به دست نمی‌آید و امیدواریم با اعمال این اقدام‌ها، اهداف بانک مرکزی در بازگرداندن آرامش به بازار ارز و سکه محقق شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که آیا حذف دلار از چرخه مبادلاتی کشور در ایجاد تعادل در بازار ارز موثر است؟ اظهار کرد: اعمال سیاست بانک مرکزی در کل مجموعه اقتصاد بازار، اگر همراه با تامین تقاضای مردم باشد به‌ طور قطع در ایجاد تعادل در بازار ارز اثرگذار است.

محمدولی تاکید کرد: این اقدام برای تنظیم بازار ارز است و پس از آن و با عملی‌شدن سیاست‌های دولت در بسته ارزی، آرامش به بازار ارز برمی‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار