جشنواره تئاتر کودک ایران زمین در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود

تهران (پانا) - مدیر فرهنگی هنری منطقه دو از برگزاری «جشنواره تئاتر کودک ایران زمین» در فرهنگسرای ابن سینا خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۷۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تئاتر کودک ایران زمین در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه دو، سعید صدرائیان، مدیر فرهنگی هنری منطقه دو و رییس فرهنگسرای ابن سینا از برگزاری «جشنواره تئاتر کودک ایران زمین» از 3 تا 9 شهریور در فرهنگسرای ابن سینا خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح کیفی آثار کودک بین گروه های نمایش کودکی برگزار می شود که در یک سال منتهی به مرداد 97 در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه رفته اند.

صدرائیان افزود: در این جشنواره 6 نمایش منتخب هر روز در دو اجرای 10 تا 11 و 12 تا 13 به روی صحنه می رود و سپس آثار برگزیده توسط هئیت داوران انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.

صدرائیان گفت: تلاش کرده ایم جشنواره در بالاترین سطح ممکن برگزار شود. او با اشاره به ترکیب هئیت داوران افزود: هیئت داوران جشنواره عبارتند از: مجید قناد، تهیه‌کننده، کارگردان و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان، کریم اکبری مبارکه، بازیگرو کارگردان سینما و تئاتر و حسن دولت آبادی، نویسندگی، کارگردانی، محقق و استاد دانشگاه که این خود نشان از بالا بودن سطح کیفی جشنواره دارد.

رییس فرهنگسرای ابن سینا درتشریح نمایش های که در این جشنواره به روی صحنه می روند گفت: جشنواره تئاتر کودک ایران زمین، شنبه 3 شهریور ساعت 10 با اجرای نمایش « ماجرای ساحل سنگی» به کارگردانی سیدحسین فدایی حسین کار خود را آغاز می کند. صدرائیان افزود: به همین ترتیب تا روز پنجشنبه، 8 شهریور نمایش های « انگیری منگیری» به کارگردانی سجاد آقابابایی، « رینارد روباه » به کارگردانی احمد تیموری، « جزیره لانگولیو» به کارگردانی امیررضا توکلی و حمید ندیمی، « دادگاه حیوانات» به کارگردانی علی شاه صفی و « رابینسون خرگوشه» به کارگردانی عباس قاصدزاده روی صحنه می روند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه دو در تشریح بخش های دیگر این جشنواره افزود: سعی کرده ایم جشنواره به اجراهای سالنی محدود نشود به همین منظور در محوطه فرهنگسرا نیز برنامه های شاد و متنوعی مانند اجرای عروسک های غول پیکر، غرفه های بازی کودکان، اجرای نمایش های کودک خیابانی برای کودکان و خانواده ها در نظر گرفته ایم.

صدرائیان گفت: این جشنواره جمعه 9 شهریور با معرفی برندگان در مراسم اختتامیه که ساعت 10 در سالن آمفی تاتر فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود به کار خود پایان می دهد.

صدرائیان در پایان افزود: در حال حاضر هر روز 4 نمایش کودک در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می رود و با شروع این جشنواره این تعداد به شش اجرای در روز می رسد که این خود نشان از ظرفیت بالای فرهنگسرای ابن سینا در پرداختن به حوزه کودک و نوجوان بخصوص در بخش نمایش دارد.

شهروندان محترم می توانند برای شرکت در این جشنواره و تهیه بلیط هر روز به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتربا شماره تلفن های 8-88366366 تماس حاصل فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار