علی اللهیار ترکمن: میزان ساعات اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس افزایش یافت

معاون توسعه و مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از افزایش ساعات اشتغال معلمان بازنشسته خبر داد و با بیان اینکه مجوزهای لازم از سازمان اداری و استخدامی کشورگرفته شده است، اعلام کرد که این افزایش ساعت از مهر امسال اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۴۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
علی اللهیار ترکمن:  میزان ساعات اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، علی اللهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیانی وزیر آموزش و پرورش از افزایش میزان ساعات اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس خبر داد و گفت:«تدریس و شغل معلمی یک حرفه ممتاز محسوب می‌شود بنابراین گذر زمان عمق و کیفیت آن را افزایش می‌دهد. این تجربه در تشکیل سرمایه های انسانی نقش به سزایی دارد لذا حفظ این سرمایه از اهم وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.»

اللهیار ادامه داد: «بسیاری از افرادی که به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش می‌شوند از مسیر دوره‌های تربیت معلم به این شغل شریف اهتمام می‌ورزند و به عبارتی در دوران جوانی پا به این عرصه می‌گذارند. از این رو پس از 30 سال خدمت و دقیقا در دوره‌ای که به فرهیختگی و پختگی ویژه‌ای رسیده‌اند در سن میانسالی بازنشسته می‌شوند و نظام تعلیم و تربیت از توان و تجربیات آنان محروم می‌شود.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «برای استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته، با سازمان اداری و استخدامی کشور به توافق رسیدیم که این عزیزان به میزان حداکثر 14 ساعت در هفته تدریس کنند.»

اللهیار از اجرای این طرح از ماه مهر خبر داد و گفت:« پیش از این سقف مجاز برای بکارگیری معلمان بازنشسته 8 ساعت در هفته بود. با افزایش ساعات تدریس این عزیزان امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت بی‌بدیل این نسل فرهیخته بیش از پیش بهره‌مند شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار