رتبه ۲۰ کنکور رشته تجربی در گفت و گو با پانا:

کلاس های کنکور سبب اتلاف وقت داوطلبان است

نکته ها را می توان در استمرار تست زنی به دست آورد

شیراز (پانا) - رتبه 20 کنکور تجربی سال 97 ، با تاکید بر اینکه در کلاس کنکور شرکت نکرده است، کلاس های کنکور را عاملی برای از دست رفتن وقت دانست و گفت: بدون کلاس کنکور هم می توان موفق شد.

کد مطلب: ۸۴۶۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کلاس های کنکور سبب اتلاف وقت داوطلبان است

پوریا برزین، در گفت و گو با پانا، عوامل موفقیت خود را حاصل تلاش مستمر، بدون حضور در کلاسهای وقت گیر کنکور دانست و افزود: برای موفقیت در کنکور باید بدون فکر کردن به نتیجه، تلاش کرد و انرژی خود را به جای فکر کردن به نتیجه صرف تلاش کنیم و دستیابی به نتیجه را به دست خدا بسپاریم.

او تست زدن را راهی برای دستیابی به نکته های کنکوری دانست و افزود: من راه دریافت نکته از تست را از طریق استمرار در تست زنی کسب کرده بودم و به همین دلیل نیاز به کلاس کنکور و دریافت نکته های کنکوری از آن کلاسها نداشتم.

وی شرایط محیطی خوب، تلاشهای پدر ومادر و همچنین دلسوزی و توجه ویژه معلمان و مدیر مدرسه به دانش آموزان را از عمده عوامل موفقیت خود برشمرد و افزود: ما بهترین و دلسوزترین معلمان را به واسطه مدیر مدرسه در اختیار داشتیم که بدون هیچ چشمداشتی به ما اجازه داده شده بود در هر ساعتی که نیاز به استاد و رفع اشکال در هرمبحثی داشتیم با اینان هماهنگ کنیم که این جای تقدیر بسیار دارد.

وی افزود: عواملی که در موفقیت من موثر بودند ٬ حمایت کادر مدرسه و معلمان بسیار خوبمان بود٬ طوری که نیاز به کلاس های کنکور نداشتم و رفتن به این کلاس ها به هدر رفتن وقت بود.

وی برنامه ریزی را عاملی مهم در دستیابی به موفقیت برشمرد و اظهار کرد: برنامه ریزی راهبردی بلند مدت و کوتاه مدت یک روزه در درس خواندن خیلی موثر است به طوریکه روزانه ۶ الی۷ساعت و در روز های به اصطلاح سفید که مدرسه نداشتم ۱۲ ساعت مطالعه مفید داشتم.

برزین، داشتن استرس در کنکور و برای کنکور را امری طبیعی دانست و افزود: توصیه های مشاوران و افراد موفق کنکور سالهای قبل خیلی در کنترل استرس به من کمک کرد و به طور جدی در دورکردن استرس از خودم تلاش کردم طوریکه می توان گفت علاوه بر اینکه بدون استرس درس خواندم و به تمام فعالیت های دلخواهم در اوقات فراغت نیز پرداختم.

برزین با تاکید بر اینکه در برنامه ریزی خود جایی نیز برای برنامه های سرگرمی و اوقات فراغت را هم در نظر گرفته است، گفت: آرامش فکری و داشتن سرگرمی برای رفع خستگی درس لازمه ی موفقیت در برنامه ریزی است و خانواده نیز برای درس و سرگرمی های من ارزش قائل می شدندو چون اطمینان داشتند که من برای رسیدن به هدفم به باور قلبی رسیده ام، می دانستند که مدیریت زمان و وقتم را کنترل کنم که هم به درس برسم و هم تفریحات جانبی را برای تغییر در ذائقه فکری داشته باشم.

رتبه بیست رشته تجربی در کنکور ۹۷ ضمن اشاره به پیش بینی رتبه دو رقمی خود درکنکور امسال اظهار کرد: هدف از ابتدا پزشکی بود وعلاوه بر آن با توجه به تلاش ٬ برنامه ریزی و رتبه آزمون های کنکور آزمایشی٬کسب رتبه دورقمی را پیش بینی می کردم و درمان دردهای مردم و خدمت به آنان، جز مهمترین هدفهایم در تحصیل پزشکی است.

رتبه 20 کنکور تجربی 97 اظهار کرد: برخلاف نظر عده ای که فکر میکنند کنکور آزمون سواد نیست و تنها مهارت تست زنی است ، سوالات کنکور در سال های اخیر مفهومی شده است و تا وقتی مفهوم را ندانی دستیابی به پاسخ صحیح ناممکن است؛ کنکور آزمون نکته نیست بلکه باید اساس و پایه مطلب را یاد گرفت.

وی تصریح کرد: کنکور نوعی آزمون دقت و سرعت نیز است و افرادی که قرار است در آینده پزشک شوند به دقت و سرعت عمل و تشخیص صحیح نیاز دارند پس باید این مهارتها را نیز در کنکور به رقابت بگذارند.

توصیه برزین از والدین خواست تا برای انتخاب رشته دبیرستانی، فرزندان خود را تحت فشار قرار ندهند و اجازه دهند تا آنها خود بر حسب علاقه رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند .

وی از دانش آموزان خواست تا در هر مسیری که قرار می گیرند برای رسیدن به موفقیت فقط تلاش کنند و دستیابی به نتیجه را به خدا واگذار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار