مردم و عروسک‌ها عید قربان در پارک آب و آتش تهران شادپیمایی می‌کنند

تهران (پانا) - کارناوال (شادپیمایی) مردم و عروسک‌ها روز چهارشنبه عید سعید قربان در پارک آب و آتش برگزار می‌شود.دبیر جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی (تهران - مبارک) عموم مردم را به حضور در این شادپیمایی دعوت کرد.

کد مطلب: ۸۴۵۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مردم و عروسک‌ها  عید قربان در پارک آب و آتش تهران شادپیمایی می‌کنند

کارناوال عروسک‌ها یا شادپیمایی مردم و عروسک‌ها از برنامه‌های خاص جشنواره تئاتر عروسکی (تهران - مبارک) است که طی یکی دوسال اخیر در زمان دبیری مرضیه برومند به برنامه‌های این جشنواره اضافه شده است.

امسال، همزمان با هفدهمین دوره برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی و سومین سال دبیری برومند، قرار است این کارناوال شاد با نمایش عروسک‌های غول‌پیکر روز 31 مرداد مصادف با عید سعید قربان در پارک آب و آتش تهران برگزار شود.

در این جشن عروسکی که به زودی به یکی از جاذبه‌های توریستی تهران تبدیل خواهد شد، علاوه بر گروه‌های نمایش عروسکی، مردم هم می‌توانند همراه با فرزندان و عروسک‌های خانگی خود به رژه عروسک‌ها بپیوندند و لحظات زیبا و خاطره‌انگیزی را در گام‌زدن با عروسک‌ها برای خود رقم بزنند.

مرضیه برومند فیلمساز ایرانی و دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی در صحبت‌های اخیر همه مردم تهران را به این شادپیمایی دعوت کرد.

دبیر جشنواره نمایش عروسکی (تهران - مبارک) تاکید کرد: «از همه مردم دعوت می کنم که به این برنامه بیایند در حالی که عروسکی در دست دارند و از هر قشر و جنس و سن و سالی و هر اندیشه و خاستگاه سیاسی و اجتماعی که هستند با هم قدم بزنند که اکنون به چیزی که بیش از هر چیز دیگر نیاز داریم با هم بودن و حفظ روحیه مان است. »

وی درباره آثار جهانی این حرکت فرهنگی گفت: «این موضوع می‌تواند انعکاس مثبتی از ایران در سطح دنیا داشته باشد. سال گذشته رئیس یونیمای جهانی از دیدن شادپیمایی حیرت کرده بود. این نمایش باشکوه ما باید بازتاب خبری هم در داخل کشور و هم خارج از ایران داشته باشد. مردم ما با همه مشکلات و سختی‌هایی که با آن روبه‌رو هستند هنوز روحیه خود را حفظ کرده‌اند. ما علی رغم همه این سختی‌ها شادترین و امیدوارترین مردم دنیا هستیم.»

طبق اعلام دبیر جشنواره پیشتر برنامه شادپیمایی در روز افتتاحیه جشنواره و مسیر آن از میدان ولیعصر به سمت تئاترشهر در چهارراه ولیعصر در نظر گرفته شده بود، اما به سبب یکسری حساسیت‌های موجود، بستن این مسیر مشکل به نظر می‌رسید به همین دلیل شهرداری تهران به عنوان محل جایگزین پارک آب و آتش تهران را برای این رژه پیشنهاد کرد که در نهایت مورد قبول جشنواره قرار گرفت.

شادپیمایی جشنواره روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه همزمان با عید قربان در بوستان آب و آتش از ساعت ۱۷ تا ساعت هشت شب ادامه می‌یابد و تا ۱۲ شب هم گروه‌ها در پارک برنامه دارند.

جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی (تهران- مبارک) نخستین جشنواره بین‌المللی بعد از انقلاب و یکی از پنج جشنواره اصلی هنرهای نمایشی ایران است که در سال 1368 خورشیدی آغاز به کار کرد. این جشنواره تا سال 1371 به صورت سالانه برگزار شده و پس از آن به صورت دوسالانه برگزار می‌شود. در پانزدهمین دوره جشنواره، در سال 1393، برای اولین بار در جشنواره‌های پس از انقلاب اسلامی، افتتاحیه در قالب شادپیمایی (کارناوال) برگزار شد و پس از آن در افتتاحیه دوره شانزدهم نیز شادپیمایی سرآغاز جشنواره بود. هفدهمین دوره این جشنواره به دبیری مرضیه برومند، که دبیر جشنواره پانزدهم و شانزدهم نیز بود، در شهریور 1397 برگزار خواهد‌ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار