رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی خبر داد:

شیوع کلاهبرداری اینترنتی با بدافزار‌های موبایلی

ارومیه (پانا)- رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت:بدافزار‌های موبایلی در شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ساز کلاهبرداری هستند.

کد مطلب: ۸۴۵۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شیوع کلاهبرداری اینترنتی با بدافزار‌های موبایلی

سرهنگ نصرتی رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی گفت: شهروندان مراقب بد افزار‌های اندرویدی باشند و از دانلود و نصب آن خودداری کنند.

وی افزود: اخیرا برخی از کانال‌ها، گروه‌ها و یا صفحات شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش نرم افزار‌هایی به نام صیغه‌یاب، همدم‌یاب وبرنده شدن در قرعه کشی و دیگر نرم افزار‌های مشابه با این اسامی می‌نمایند و برای اثبات کارکرد نرم افزار خود فیلم‌ها و عکس‌هایی را با این موضوع جهت ترغیب به خرید یا دانلود بارگذاری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان گفت: ارائه دهنده‌های این نرم افزار‌ها پس از آن که توانستند با تبلیغات فریبنده اعتماد قربانی را جلب کنند، وی را برای خرید به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت می‌کنند و تمامی اطلاعات کارت بانکی و به تبع آن تمام موجودی حساب قربانیان را به سرقت می‌برند.

وی همچنین در زمینه حفظ اطلاعات شخصی تصریح کرد: از قرار دادن کارت ملی و کارت بانکی و سایر مدارک هویتی در اختیار دیگران از لحاظ سوء استفاده آن‌ها و دسترسی به اطلاعات خصوصی‌تان خودداری نموده، زیرا کلاهبرداران سایبری در فشینگ و سایت‌های شرط بندی از آن‌ها سوء استفاده نموده و پس از ارتکاب جرم تبعات قانونی و قضائی متوجه دارنده مدارک خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار