در گفت و گو با پانا

معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: امسال4500نفر کمبود معلم داریم

تبریز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از خروج 3414 نفر نیروی انسانی آموزش و پرورش این استان خبر داد که بخشی از آنها بازنشستگان هستند.

کد مطلب: ۸۴۵۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: امسال4500نفر کمبود معلم داریم

کامیار قهرمانی‌فرد در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: مهر امسال، ورودی‌های سال 93 دانشگاه فرهنگیان استان که 770 نفر هستند فارغ التحصیل شده و وارد چرخه تعلیم و تربیت می‌شوند.

وی ادامه داد: تعداد سرباز معلمانی که امسال به خدمت گرفته می‌شوند 186 نفر و تعداد افرادی که از طریق آزمون استخدامی پیمانی به کار گرفته می‌شوند 176 نفر هستند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: این در حالی است که میزان نیروی انسانی که امسال از آموزش و پرورش خارج می‌شوند و عمدتا بازنشستگان و تعداد کمی از سرباز معلمانی هستند که ترخیص شده‌اند 3 هزار و 414 نفر هستند.

قهرمانی‌فرد گفت: از این میزان خروج نیروی انسانی فقط یک هزار و 132 نفر آنان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی و سرباز معلم تامین می‌شوند و 2 هزار و 282 نفر کمبود معلم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امسال همچنین در استان 977 کلاس درسی افزایش می‌یابد که از این تعداد 730 کلاس درس مخصوص دانش‌آموزان پایه دوازدهم فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: بر این اساس با توجه به بازنشستگی سه هزار و 414 معلم و افزایش 977 کلاس درس در مجموع امسال 4 هزار و 500 معلم در استان کمبود خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود نیرو از سال گذشته طرح تدریس مدیران و معاونان مدارس اجرایی شد که امسال نیز بخشنامه مذکور به مدارس ارسال شده است و هرکدام هفته ای 6 ساعت تدریس خواهند داشت.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، سرپرستان بخش هنرستان‌ها نیز موظف به 8 ساعت تدریس خواهند بود.

قهرمانی فرد بیان کرد: سال گذشته هزار نفر معلم حق‌التدریسی جذب آموزش و پرورش شده و در سنگر مقدس تعلیم و تربیت مشغول به خدمت شدند که امیدوارم امسال نیز هزار نفر معلم حق التدریسی با حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان به این شکل جذب آموزش و پرورش شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار