رقابت 31 دانش‌آموز در مرحله نهایی نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو

تهران (پانا) - 31 دانش‌آموز برتر مرحله دوم نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در دهه دوم شهریور برای کسب مدال‌های این المپیاد به رقابت خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۸۴۴۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 31 دانش‌آموز در مرحله نهایی نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو

به گزارش روابط عمومی ستاد نانو، مرحله اول نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با ثبت‌ نام بیش از 18هزار داوطلب در 7 اردیبهشت 1397، در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی برگزار و مرحله دوم آن نیز با حضور 408 نفر برتر مرحله اول، در روز جمعه 22 تیرماه 1397 در هفت شهر برگزار شد.

آزمون مرحله دوم تشریحی و شامل 20 سوال تستی و چهار سوال تشریحی بوده که محورهای آن شامل نانوفیزیک، نانوشیمی، نانوزیست‌فناوری و شبیه‌سازی در حوزه‌های مبانی نانو، روش‌های سنتز، روش‌های مشخصه‌یابی و کاربردهای فناوری نانو بوده است.

استان‌های خراسان رضوی با هفت نفر و مازندران با پنج نفر، بیشترین نماینده را در میان برگزیدگان دارند. آذربایجان شرقی و بوشهر هرکدام با چهار نماینده، کردستان و هرمزگان هرکدام با دو نماینده و استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، کرمانشاه و یزد هرکدام با یک نماینده در مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو حضور دارند.

مرحله سوم این المپیاد، با حضور افراد برگزیده، به صورت یک اردوی علمی - آموزشی و رقابتی در دهه دوم شهریور ماه 1397 برگزار خواهد شد.

انجام آزمایش کاربردی فناوری نانو به همراه انجام تست‌های علمی، برگزاری کارگاه‌های عملی سنتز و کاربرد نانو مواد در آزمایشگاه، برگزاری دوره شبیه‌سازی در فناوری نانو، برگزاری بازدیدهای تخصصی و عمومی از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان نانو، آموزش‌های شیوه ارائه، گزارش کار و مقاله‌نویسی علمی و برگزاری آزمون کتبی و شفاهی نهایی از جمله بخش‌های اصلی این اردوی علمی است.

با توجه به اینکه المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو، یکی از رویدادهای مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان است، برگزیدگان مدال‌های طلا، نقره و برنز این المپیاد می‌توانند از تسهیلات اعطایی بنیاد بهره‌مند شوند. همچنین برگزیدگان ادوار مختلف المپیاد نانو می‌توانند در کانون برگزیدگان باشگاه نانو فعالیت کنند. این کانون با هدف ارتقای برگزیدگان تا محقق و فناور برتر شدن در سطح کشور، پشتیبان اعضا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار