رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

۱۰۰۰ میلیارد ریال کالای احتکاری در آذربایجان شرقی کشف شد

تبریز (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: طی دوهفته نظارت و بازرسی درحوزه برنج خارجی ، حبوبات ، روغن خوراکی ، لوازم خانگی ، میلگرد ، موتورو قطعات آسانسور و مواد اولیه صنایع چرم (کروم) منجر به کشف و ضبط 100میلیارد تومان کالا از انبارها شد.

کد مطلب: ۸۴۴۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۰۰ میلیارد ریال کالای احتکاری در آذربایجان شرقی کشف شد

حسین نجاتی در جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار استان گفت: نظارت برتأمین و توزیع کالاهای اساسی و اولیت دار و رسیدگی به تخلفات و پرونده تعزیراتی جز برنامه های ستاد تنظیم بازار است .

وی ادامه داد : موضوع احتکار و عدم عرضه و توزیع کالاهای اساسی مانند: برنج خارجی ، لوازم خانگی ، میلگرد ، شکرو روغن در جلسات هفتگی مبارزه با احتکار و اختفا در حال پیگیری است.

وی با تأکید برلزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری درسطح ملی ازآمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جهت تسهیل امور واردکنندگان و رفع موانع تولیدکنندگان خبرداد.

وی با اشاره به توجه و اهمیت هرچه بیشترسازمان درنظارت بر توزیع کالاهای اساسی با محوریت اقلام اولویت دار ، ازافزایش گزارشات مردمی در برخورد با محتکران و گرانفروشان و تعامل تولید و عرضه کنندگان خبرداد و به تشریح روند بررسی انبارها با اقدامات معاونت نظارت و بازرسی سازمان و باهماهنگی اتحادیه ها درتمامی حوزه ها پرداخت.

نجاتی اضافه کرد : در بخش گوشت گوسفندی ، مرغ و نهاده های دامی در استان هیچگونه کمبودی نداریم و در جهت کنترل و تنظیم بازار استان بویژه در مورد کالاهای اساسی باتعامل و همکاری سازمان پشتیبانی امور دام استان و نظارت همه جانبه بازرسان سازمان ، گوشت گرم گوسفندی به میزان33 تن طی سه هفته گذشته باقیمت مصوب درمراکزعرضه سطح شهرتوزیع شد .

دبیر ستاد تنظیم بازار استان درادامه به تبیین و تشریح وضعیت بازار و تولیدکنندگان درحوزه تأمین مواد اولیه صنایع آردسازی ، صنایع چرم و کفش و گوشت گرم دام سنگین پرداخت و خواستار جلوگیری از خروج دام زنده از استان به استان های همجوارجهت خروج از کشور به منظورجلوگیری از کمبود گوشت گوساله طی ماه های آتی شد .

در ادامه استاندارآذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تأکید برکنترل اجرای تصمیمات ملی و نظارت و کنترل برعرضه کالاهای اساسی خواستار جلوگیری از فعالیت سودجویان ومحتکران شد.

وی باتقدیر از اقدامات انجام گرفته بررسانه ای شدن کشف تخلفات و همچنین دقت و تسریع دررسیدگی به پرونده ها بویژه در زمینه صنعت کفش که از پتانسیل های مهم استان می باشد ، تأکیدکرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار