مدیرعامل شرکت آبفار سیستان و بلوچستان خبرداد

آبرسانی مناطق سیستان، ایرانشهر، سراوان و چابهار با ۶۰۰ تانکر

زاهدان (پانا) - مدیرعامل شرکت آب فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: کمپین نذر آب در استان کمک کرده تا ۱۲۰۰ تانکر تامین شود و بین ۵۰۲ روستا توزیع شود که ۶۰۰ تانکر در شهرستان‌های منطقه سیستان، ایرانشهر، سراوان و چابهار در حال آبرسانی هستند.

کد مطلب: ۸۴۴۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آبرسانی مناطق سیستان، ایرانشهر، سراوان و چابهار با ۶۰۰ تانکر

عبدالاحد ریکی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای 5 هزار و 594 هزار روستا است که 51 درصد جمعیت آن در روستاها مستقر هستند 2 هزار و 570روستا در استان دارای شبکه آب رسانی است که نیمی از آنها دارای تنش آبی است.

وی افزود: از 613 چاه موجود در استان، 148 چاه دارای وضعیت نرمال هستند و ما بقی با مشکل مواجه است که رویکرد ما احیا آب یا با حفر چاه جدید و یا با تدابیر دیگر است.

ریکی با اشاره به اینکه از مرکز به سمت جنوب بافت زمین نازک است که نگهداری آب در آن بسیار سخت است گفت: حدود هزار و 257 روستا با تانکر آب رسانی می‌شود که از نظر جمعیت 60 هزار خانوار هستند که اب رسانی سقایی بسیار مشکل است و در شرایط بحران آب توزیع می شود و طبق قانون ۲۰ لیتر در شبانه روز آب برای ادامه حیات بشری لازم است.

وی گفت: 502 روستا دارای شبکه آب هستند و رویکرد ما این است که بالغ بر 52 هزار خانوار که199 هزار نفر می شوند را از نعمت آب برخوردار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار