در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران: شهرداری تهران موظف به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران می‌گوید پس از اینکه آیین‌نامه‌های اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود، شهرداری تهران نیز موظف است که از این قانون تبعیت کند.

کد مطلب: ۸۴۴۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران: شهرداری تهران  موظف به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در بدنه شهرداری تهران گفت: برای تصویب این قانون باید از مجلس شورای اسلامی تشکر کرد. وقتی قانونی تصوب می‌شود، آن قانون به همان شکلی که مصوب شده، قابل اجرا نیست و به طور معمول قانون از سوی مجلس به دولت ابلاغ می‌شود و سپس دولت آیین‌نامه‌های اجرایی آن قانون را تهیه می‌کند که در غیر اینصورت مصوبه مجلس قابلیت اجرا ندارد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: بنابراین دولت باید دستورالعمل‌های اجرای قانون را تهیه کند و سپس به دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری تهران ابلاغ کند تا قانون اجرا شود. این روند کمک می‌کند تا قوانین در آرامش و بدون رویکرد هیجانی به شکل کامل اجرایی شود.

وی افزود: شهرداری تهران به عنوان دستگاهی که مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است نافی این قانون نیست. وقتی قانون به دولت ابلاغ شود و رئیس جمهوری آن را به وزارتخانه‌های مختلف ابلاغ کند، این قانون از سوی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها به همه شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران برای اجرا ابلاغ می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: بنابراین شهرداری تهران نیز باید به استناد قانونی که در مجلس تصویب شده است، قانون را اجرا کند و نکته مهم این است که حواس ما باشد که تغییرات در این سیستم باید متناسب با بدنه شهرداری باشد و شهردار تهران هم بر همین اساس کار را دنبال می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار