بهره مندی 2 هزار کودک زیر پنج سال آذربایجان غربی از طرح تغذیه کودکان

ارومیه (پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی از بهره مندی 2 هزار کودک زیر پنج سال آذربایجان غربی از طرح تغذیه کودکان خبرداد.

کد مطلب: ۸۴۴۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی 2 هزار کودک زیر پنج سال آذربایجان غربی از طرح تغذیه کودکان

مهدی طالب سهیلی گفت: به منظور مقابله با سوء تغذیه کودکان، بیش از ۲ هزار کودک آذربایجان غربی از خدمات طرح تغذیه کودکان زیر پنج سال بهره مند هستند.

وی ادامه داد : از سال ۷۹ تا به امروز، به صورت مستمر و ماهانه میان ۲ هزار کودک آذربایجان غربی سبد غذایی توزیع می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی تصریح کرد: برای اجرای این طرح در سال جاری، مبلغ ۲ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان توزیع ماهانه سبد غذایی در میان کودکان، خاطرنشان کرد: ارزش هر سبد غذایی در مناطق محروم ۹۲ هزار تومان و در مناطق غیر محروم ۸۰ هزار تومان است.

سهیلی افزود: طرح تغذیه کودکان زیر پنج سال در میان کودکان ۶ ماهه تا ۵۹ ماهه اجرا شده و ۷۰ درصد این کودکان را غیر مددجویان و همچنین ۳۰ درصد را کودکان مددجو تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: سبد غذایی ارائه شده به کودکان آذربایجان غربی شامل پروتئین، حبوبات، مواد قندی و سبزیجات می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای مقابله با سوء تغذیه کودکان، طرح تغذیه کودکان زیر پنج سال توسط کمیته امداد آذربایجان غربی و با همکاری معاونت بهداشت و درمان استان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار