طرح ملی نذر آب در استان سیستان و بلوچستان کلید خورد

زاهدان(پانا)- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس طرح ملی نذر آب ۱۲۷۰ تانکر ثابت آبرسانی شامل تانکر های هزار، دوهزار، و پنج هزار لیتری در ۱۵۰۶ روستا توزیع میشود که این تعداد از امروز تا پایان شهریور ماه سال جاری در ۱۵۰۶ روستا مستقر خواهد شد و با استقرار این تانکرهای ثابت در روستاهای هدف ،دسترسی مردم به آب شرب بیشتر خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۳۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی نذر آب در استان سیستان و بلوچستان کلید خورد

استاندار در مراسم آغاز اجرای این طرح اظهار داشت: اقلیم خشک سیستان و بلوچستان و خشکسالی های اخیر روستاهای استان را برای دسترسی به آب بهداشتی با بحران مواجه کرده است.

سیددانیال محبی افزود: با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده جمعیت هلال احمر کشور در قالب طرحی به نام طرح ملی نذر آب با حمایت کاروانهای سلامت و توزیع مخازن ذخیره آب و سبد های غذایی ۱۵۰۶روستا در سیستان و بلوچستان را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود : همچنین از صبح امروز ۱۹ کاروان سلامت متشکل از ۳۰۴ پزشک عمومی و متخصص از استانهای دیگر به ۱۹ منطقه هدفگذاری شده اعزام شده اند تا در مدت چهار روز خدمات ویزیت رایگان و داروی رایگان برای مراجعین ارائه نمایند که پیش بینی میشود در این صورت ۳۲ هزار و ۶۰۰ نفر مشمول طرح ویزیت رایگان قرار گیرند.

وی ادامه داد : پنجاه هزار سبد غذایی با ارزش هر سبد سه ملیون و پانصد هزار ریال با مجموع ارزش مالی ۱۷۵ میلیارد ریال در روستا های هدف گذاری شده توزیع میشود که توزیع این بسته های غذایی نیز از امروز آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار