رتبه برتر کنکور هنر: راه‌های موفقیت بسیاری به جز کنکور برای دانش‌آموزان وجود دارد

شیراز(پانا) - دانش‌آموز شیرازی که موفق به کسب رتبه 9 در کنکور هنر شده است از دیگر دانش‌آموزان کنکوری خواست تا اضطراب خود را در مدت زمان درس خواندن کاهش دهند تا موجب موفقیت آنها شود.

کد مطلب: ۸۴۳۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رتبه برتر کنکور هنر: راه‌های موفقیت بسیاری به جز کنکور برای دانش‌آموزان وجود دارد

سیده زهرا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا بابیان اینکه مفید درس خواندن موضوع بسیار مهمی در کنکور است، عنوان کرد: دانش‌آموزانی که برای کسب رتبه‌های برتر کنکور درس می‌خوانند باید ساعات مطالعه مفید داشته باشند به‌طوریکه حتی رفتن به یک کلاس اشتباه یا انتخاب کتاب کمک درسی اشتباه می‌تواند موجب ناکامی در کنکور شود.

وی در خصوص شرکت خود در کلاس‌های کنکور برای آمادگی بیشتر در این آزمون اظهار کرد: کلاس کنکور را تنها برای درس‌های تخصصی انتخاب کردم و درس‌های عمومی را در خانه مطالعه می‌کردم.

این دانش‌آموز رتبه 9 کنکور هنر ادامه داد: دروس عمومی عربی و ادبیات 3 در کلاس‌های درسی تدریس نمی‌شود و برای این دو درس نیز در کلاس‌های آمادگی کنکور شرکت می‌کردم.

موسوی همچنین بابیان اینکه نسبت به بسیاری هزینه‌های کمتری برای کنکور صرف کرده است و بیشتر به صورت خودخوان آماده کنکور شده است به دانش‌آموزان پیشنهاد کرد: به دلیل رقابت زیادی که در کنکور وجود دارد، دانش‌آموزان حداقل برای تعدادی از دروس تخصصی خود ناگزیرند در کلاس‌های آمادگی کنکور شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه پدر و مادرش بیشترین حمایت‌ها را از او داشتند، گفت: در این مدتی که برای کنکور مشغول درس خواندن بودم، پدر و مادرم با صحبت کردن و روحیه دادن باعث کاهش اضطراب و استرس در من می‌شدند. همچنین در حالی که می‌دانستم در این مورد من تنها نیستم، عامل دیگری در کاهش استرس من بود.

این دانش‌آموز ادامه داد: به دیگر دانش‌آموزانی که برای این آزمون سرنوشت‌ساز درس می‌خوانند پیشنهاد می‌کنم، در طول درس خواندن خود چیزی را پیدا کنند که موجب آرامش آنها در هنگام درس خواندن شود.

موسوی بابیان اینکه در رشته گرافیک قصد ادامه تحصیل دارد، گفت: دانش‌آموزانی که در کنکور موفق نمی‌شوند هرگز امید خود را از دست ندهند، چرا که کنکور به تنهایی تعیین‌کننده موفقیت نیست و راه‌های بیشتری وجود دارد که سبب شکوفایی موفقیت در افراد می‌شود.

وی در پایان در خصوص این که کنکور باید حذف شود یا خیر، ادامه داد: کنکور برای دانشگاه‌های خوب کشور باید برگزار شود تا ملاکی برای سنجش دانش‌آموزان ورودی به این دانشگاه‌ها باشد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار