تکریم و رعایت حقوق شهروندی اولیای دانش‌آموزان در اولویت است

کرمانشاه (پانا) - نشست ستاد منشور حقوق شهروندی و سلامت اداری در اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور اعضای ستاد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۳۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تکریم و رعایت حقوق شهروندی اولیای دانش‌آموزان در اولویت است

نوراله حیدری رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد استان، ضمن ﺗﺄکید بر رعایت منشورحقوق شهروندی در حوزه آموزش و پرورش، یکی از اولویت‌های اداره‌ی بازرسی و ارزیابی عملکرد استان را رعایت منشور حقوق شهروندی دانست.

وی گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای بزرگ علمی، تربیتی است که در نهادینه‌کردن اصول تربیتی، دینی، اخلاقی و علمی نقشی مهم، بنیادی و اثربخش دارد و همواره پایبند حرمت نهادن به کرامت، شخصیت و حیثیت والای انسانی است. بر این اساس ضروری است در اجرای تمام برنامه‌ها و اهداف در این دستگاه عریض و طویل به این اصل مهم و اساسی توجه شود.

رییس اداره‌ی بازرسی استان در ادامه افزود: خوشبختانه مردم همواره آموزش و پرورش را نهادی مردمی، امین و مورد اعتماد می‌دانند تا بدان‌جا که با طیب خاطر مهمترین سرمایه و عزیزترین هدیه الهی که همان فرزندان آنهاست را به این نهاد می‌سپارند.

نوراله حیدری ﺗﺄکید کرد: آموزش و پرورش برای پاسخگویی به این اعتماد و پرورش همه جانبه فرزندان این مرز و بوم با مساعدت، هم‌فکری و مشارکت اولیا، بستری مناسب جهت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فراهم نماید. در این میان نقش انجمن اولیا و مربیان و اعضای ﻫیﺄت امنا به عنوان حلقه‌ی اتصال کانون خانواده و مدرسه نقشی اساسی است. مدیر برنامه‌ریز با شناسایی عوامل موثر و شناسایی مسایل و مشکلات حوزه‌ی مدیریت خود، زمینه حضور فعال اولیا را در انجمن اولیا و مربیان فراهم نموده و با کمک آنان زمینه‌ی مشارکت فکری، علمی و مالی اولیا را فراهم می‌نماید. بدون شک در پایان سال اولیا با مشاهده‌ی نتایج مثبت علمی و تربیتی و رفتاری فرزندان خود و اینکه یکی از عوامل مهم زمینه‌ساز این موفقیت‌ها مشارکت همه‌جانبه خود می‌بینند، در سنوات تحصیلی آتی بر نقش و مشارکت خود افزوده و همواره خود را در کنار مدیر احساس می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار