بطحایی: نظام آموزش و پرورش آمادگی استقرار سند تحول بنیادین را پیدا کرده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش برنامه های وزاتخانه متبوع خود را برای اجرای سند تحول بنیادین را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۴۳۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: نظام آموزش و پرورش آمادگی استقرار سند تحول بنیادین را پیدا کرده است

سیدمحمد بطحایی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره سند تحول بنیادین و علت تاخیر در اجرای آن، گفت: اجرای سند تحول بنیادین نیازمند ایجاد برخی پیش نیازها و الزاماتی است که متاسفانه این الزامات از زمان تصویب تاکنون فراهم نشده است؛ ما در دوره جدید به اجرای سند تحول بنیادین به صورت عملیاتی توجه کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلیه فعالیت هایی که برای تحقق سند تحول بنیادین نیاز است دسته بندی، بررسی و تصویب شده است، افزود: مهم ترین این اقدامات تدوین زیرنظام هاست و 6 زیرنظامی که برای استقرار سند تحول شرط لازم بوده مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است که طی گزارشی به کمیسیون آموزش ارائه شد.

نظام آموزش و پرورش آمادگی استقرار این سند را پیدا کرده است

وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش آمادگی استقرار این سند را پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: برنامه هایی که منتج به استقرار سند است مشخص شده اما نکته بسیار مهمی که به دنبال آن هستیم مشخص کردن استلزامات، احکام حقوقی، زیر نظام ها و منابع اعم از انسانی و مالی موردنیاز برای استقرار سند است؛ باید برای دولت و مجلس مشخص شود که سند تحول بنیادین زمانی اجرا خواهد شد که این منابع و استلزامات تامین و موانع برطرف شود.

بطحایی با بیان اینکه تا اواسط شهریور ماه اقدامات مربوط به اجرای این سند به اتمام می رسد، عنوان کرد: گزارش اجرای این سند به کمیسیون آموزش ارائه خواهد شد امیدوارم در سال 97 گام های جدی برای استقرار سند تحول بنیادین برداشته شود.

افزایش حقوق کارکنان دولت برای تمام دستگاه های اجرایی براساس جدولی مشخص است

وی درباره افزایش حقوق معلمان، توضیح داد: بخشی از مطالبی که در برخی شبکه های اجتماعی و رسانه ها در رابطه با افزایش حقوق معلمان پخش شده نادرست است، افزایش حقوق کارکنان دولت برای تمام دستگاه های اجرایی براساس جدولی است که این جدول به تائید هیات وزیران رسیده است یعنی در صورتی که معلم و کارمندی که در جهاد سازندگی مشغول به کار هستند شرایط یکسان داشته باشند میزان افزایش حقوق برای آنها تفاوتی با یکدیگر ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش حقوق سال جاری برای معلمان حدود 10 درصد است، اظهار کرد: معلمان از نظر معیشتی همواره در سختی هایی بودند که متاسفانه این سختی کار بر فعالیت آنها اثرگذار است به هر حال معلمان امروزه برای گذران زندگی به کار دوم نیاز دارند هیچ معلمی با حقوق های دریافتی بدون داشتن شغل دوم نمی تواند زندگی را در سطح متوسط برای خود و خانواده اداره کند.

اواسط شهریور ماه لایحه رتبه بندی به دولت فرستاده خواهد شد

بطحایی در توضیح خواسته و درخواست معلمان، تاکید کرد: در دستگاه های دیگر کمک هایی تحت عنوان خدمات رفاهی پرداخت می شود که ما در آموزش و پرورش متاسفانه نداریم یکی از امیدها برای رفع مشکلات در این زمینه بحث نظام رتبه بندی است که همان طور که در کمیسیون آموزش درباره آن بحث شد تا اواسط شهریور ماه لایحه رتبه بندی به دولت فرستاده خواهد شد.

اجرای نظام رتبه بندی زمینه ساز بهبود نظام پرداختی به نیروی انسانی در آموزش و پرورش

این وزیر کابینه دوازدهم تصریح کرد: ما کارهای مربوط به اجرای نظام رتبه بندی را انجام داده ایم و تقریبا آماده شده و مقرر است پس از بررسی در دولت به مجلس ارائه شود با حمایتی که نمایندگان محترم از این موضوع داشتن امیدوارم این لایحه زودتر به تصویب برسد و با اجرای نظام رتبه بندی از یک سو کیفیت کار معلمان افزایش پیدا کند و از سوی دیگر نظام پرداخت به برای نیروی انسانی بهبود پیدا کند.

بطحایی در توضیح حساب یکپارچه مدارس، ادغان کرد: تحقق حساب یکپارچه هیچ اختلالی در دریافت ها و پرداخت ها ایجاد نمی کند و همانند گذشته مدیران می توانند با حساب خود کار کنند؛ با اعمال حساب های یکپارچه حساب های متعددی که در مدارس وجود دارد به یک حساب تبدیل می شود از طرفی مشخص می شود از این حساب چه مبلغی برای چه خدماتی به مدارس داده شده و چه میزان از مدارس خارج شده است.

تحقق حساب یکپارچه شفاف سازی و انضباط مالی را بالا می برد

این مقام مسئول اضافه کرد: هیچ فردی به جز شورای مالی مدرسه چه در سطح ادارات آموزش و پرورش، استان و وزارتخانه اجازه دخل و تصرف به این حساب را ندارد، از نظر فنی نیز این امکان وجود ندارد بنابراین مدیران مدرسه نگران این موضوع نباشند تحقق حساب یکپارچه شفاف سازی و انضباط مالی را بالا می برد.

7 هزار کلاس پیش از آغاز سال تحصیلی افتتاح خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت مدارس تخریبی و نوسازی مدارس، افزود: براساس گزارش های ارائه شده حدود 7 هزار کلاس پیش از آغاز سال تحصیلی افتتاح خواهد شد این عدد در پایان سال تحصیلی به 10 هزار کلاس خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار