مدیریت آموزش وپرورش:

یکی از ملموس ترین فعالیتها در عالم روشندلی، حرفه خبر نگاری است

کاشمر(پانا)- در آستانه ۱۷ مرداد و روز خبرنگار ، نشست خبری مدیر آموزش وپرورش کاشمر با اصحاب رسانه در دفتر مدیریت آموزش وپرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۳۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
یکی از ملموس ترین فعالیتها در عالم روشندلی،  حرفه خبر نگاری است

علی طاهریان، مدیر آموزش وپرورش کاشمر ضمن تبریک روز خبرنگار و خیر مقدم به خبرنگاران حاضر ، خبرنگاری را یکی از ملموس ترین فعالیتها در عالم روشندلی دانست و گفت: یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی در کشورها بحث سرانه مصرف کاغذ به ویژه در نشریات و روزنامه ها است به گونه ای که میزان و تعددنشریات از مصادیق و جلوه های بارز مصرف کاغذ است.

وی در ادامه گفت: ابزارهای مهم کشورهای توسعه یافته در قالب کردن ایده ها و اهداف خودشان در خبرگزاری و خبر رسانی است. ۸۰درصد اخبار جهان که در بنگاه خبری معامله میشود مربوط که کشورهای توسعه یافته است و از این ابزار برای رسیدن اهداف خودشان استفاده کرده اند.

طاهریان ضمن ابراز تاسف از نحوه استفاده غلط جهان سوم از خبررسانی، گفت: رسالت خبرنگاری بنا به سختی کاری که دارند، رسالت سنگینی است و ویژگی های خاص خودش را می طلبد.

وی ادامه داد: صداقت در نقل قول خبر، شجاعت، پرهیز از تعصب به شخص خاص یا جریان خاص و یا اداره خاص از ویژگی های یک خبر نگار واقعی و فعال است هرچند که خبرنگاران کاشمر به همه این صفات آراسته هستند.

طاهریان، در ادامه ضمن پاسخ به سئوالات تمامی خبرنگاران حاضر، مشکل جمعیت زیاد امسال دبیرستان حضرت زینب س را اینگونه توجیه کرد:باتوجه به قرار داشتن این مدرسه در منطقه پرجمعیت ،امسال ۱۰درصد افزایش داشته و این افزایش ، فکر جدی می طلبد وما امسال در این مدرسه با ایجاد یک کلاس تخصصی در آزمایشگاه و یک کلاس تخصصی در کتابخانه و تبدیل دفتر پرورشی به کلاس درس ، مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد : اما برای سال آینده برای اینگونه مدارس، اگر افزایش جمعیت داشته باشند، باید هم به لحاظ امکانات و هم به لحاظ نیروی انسانی توجه خاص داشته باشیم.

گفتنی است :در پایان نشست خبری از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار