مدیرکل مدارس غیردولتی کشور خبر داد:

پرداخت بخشی از بیمه نیروهای مدارس غیردولتی مناطق محروم از امسال

تهران (پانا) - مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت  بخشی از مبلغ بیمه همکاران مدارس غیردولتی مناطق محروم از امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت بخشی از  بیمه نیروهای مدارس غیردولتی مناطق محروم از امسال

مجید طهرانیان در مجمع موسسان و مدیران مدارس غیردولتی منطقه یک تهران گفت: «یقین دارم اگر قرار است اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی محقق شود، کشور و مسوولان گریزی از رویکرد احترام، توجه و اهمیت به بخش خصوصی ندارند، بنابراین این نگاه که دولت نیاز به همکاری موسسان بخش غیردولتی دارد بر کسی پوشیده نیست و این افراد بار ارزشمندی را از دوش دولت برداشته است.»

او ادامه داد: «اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در بخش غیردولتی تحصیل می‌کنند که این حجم دانش‌آموز در برخی از کشورها معادل کل جمعیت دانش‌آموزی است. البته اگر بحث کازآفرینی هم نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در حال حاضر در مدارس غیرانتفاعی مشغول هستند که واقعا یکی از کارآفرین‌ترین بخش‌های غیردولتی به شمار می‌آید.»

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: «نباید نگاه ابزاری به بخش غیردولتی وجود داشته باشد و در شرایط خوب و بد اقتصادی باید توجه‌های مناسبی به بخش غیردولتی شود. بخش غیردولتی خلاقیت و ابتکار و نوآوری دارد و همین‌ها جامعه را به پیشرفت می‌رساند.»ژ

الگوی شهریه مدارس غیردولتی باید بازنگری شود

طهرانیان همچنین از شناسایی نشدن ظرفیت مناطق برای راه‌اندازی مدارس انتقاد کرد. او گفت: «براساس قانون، سازمان مدارس غیردولتی موظف شد تا الگوی شهریه را تدوین کند، که تدوین شد و چندسالی هم هست که به آن عمل می‌شود.»

این مسئول بر لزوم بازنگری در الگوی شهریه مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: «ما مجبور هستیم که هرچند سال یکبار بازنگری مناسبی در الگوی شهریه داشته باشیم.»

او همچنین از مدیران و مسوولان مدارس غیردولتی خواست تا اطلاعات خواسته شده را به دقت در سامانه وارد کنند تا مشکلی در شهریه و دستمزد مدارس و سایر برنامه‌ریزی‌های سازمان مدارس غیردولتی برای مدیران پیش نیاید.

طهرانیان اما خبر خوبی هم برای مدارس و مدیران مناطق محروم کشور داشت و گفت: «به حول و قوه الهی و با پیگیری‌های مقام وزارت و ریاست سازمان مدارس غیردولتی صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی بعد از 30 سال از امسال اجرایی شده است و دولت هم برای اولین بار ۳۰ میلیارد به آن اختصاص داد و و ردیف مالی برای سازمان ایجاد شد، اما نکته مهم این است که امسال سازمان مدارس غیردولتی بخشی از مبلغ بیمه همکاران مناطق محروم را برعهده می‌گیرد و پرداخت می‌کنند.»

اختصاص 502ساعت دوره مکمل به مقطع دوم متوسطه مدارس غیردولتی

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «براساس تکلیف مجلس و وزارت آموزش و پرورش ما موظف هستیم ضلاحیت عمومی و حرفه‌ای کارکنان و نیروهای آزاد مدارس را تایید کنیم. بنابراین براساس این طرح که از امسال آغاز شده است در سه سال، صلاحیت‌های نیروهای هر سه دوره به تربیت بررسی و تایید خواهد شد. امسال گزینش، الزام به گذراندن دوره ۵۴ ساعته بدو خدمت و صلاحیت‌های روانشناختی مدنظر است و به ترتیب جلو خواهیم رفت.»

او به طرح ایران‌مهارت هم اشاره کرد و گفت: «فعالیتی بین آموزش و‌پرورش و سازمان فنی حرفه‌ای با عنوان ایران مهارت آغاز شده است که بسیار خوب است و امیدوارم همه مدارس به خوبی و جدی وارد اسن حوزه شوند. البته در دوره متوسطه دوم توسط سازمان مدارس غیردولتی، ۵۰۲ ساعت دوره مکمل در نظر گرفته شده است که مدارس می‌توانند سرفصل‌های این دوره‌ها و هزینه‌ها را در سامانه سازمان مدارس غیردولتی مشاهده و ثبت‌نام کنند.»

طهرانیان در پایان بر لزوم تغییر رویکرد مدارس به سمت مهارت‌آموزی تاکید کرد و‌ گفت: «متاسفانه مدارس ما سعی می‌کنند که همه دانش‌آموزان را دانشمند بار بیاورند در حالیکه ما نیاز به آموزش مهارت به دانش‌آموزان داریم تا از بودن در مدرسه لذت ببرند و از آن فرار نکنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار