بازدید هوایی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و استاندار خوزستان از وضعیت آتش سوزی هورالعظیم

اهواز (پانا) - رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی یکشنبه 14 مردادماه از وضعیت آتش سوزی هورالعظیم از طریق بالگرد بازدید هوایی کردند.

کد مطلب: ۸۴۳۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید هوایی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و استاندار خوزستان از وضعیت آتش سوزی هورالعظیم

غلامرضاشریعتی پس از این بازدید گفت: حجم آتش سوزی در تالاب هور العظیم بخش عراق به اندازه دفعات قبل و در حال کنترل است ولی کانون های آتش سوزی فعالی وجود دارد که باید نسبت به مهار آنها وارد عمل شویم.

استاندارخوزستان افزود: تلاش‌ زیادی از طریق سفارت ایران در عراق، سرکنسول بصره، با مسئولان عراقی صورت گرفت تا توانستیم دولت عراق را قانع کنیم اجازه دهند بالگردهای آب پاش ایرانی عملیات مهار آتش را در آن سوی مرز آغاز کنند.

وی گفت: عملیات مهار آتش سوزی در 2 مرحله انجام شد،اما برای بار سوم هم آتش سوزی رخ داده است به همین منظور از مسئولان استان های میسان و بصره عراق خواستیم تا مراقبت بیشتری از نظر امنیتی روی این موضوع داشته باشند و کسانی که موجب ایجاد چنین مسایلی می‌شوند را کنترل و بازداشت کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون مقدمات پرواز هواپیمای آبپاش برای بار سوم در حال آماده شدن است ادامه داد: کانون‌های جدید آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم وجود دارند که باید به سرعت نسبت به مهار آنها وارد عمل شویم و از فردا راه‌های مهار آتش به صورت زمینی بررسی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار