نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: نهضت مشروطه با نام تبریز و آذربایجان عجین شده است

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: زمانی که نامی از مشروطه به زبان می‌آید، نام تبریز و آذربایجان می‌درخشد.

کد مطلب: ۸۴۲۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:  نهضت مشروطه با نام تبریز و آذربایجان عجین شده است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم رونمایی از کتاب سبوی ساقی در سالن شهرداری تبریز با بیان اینکه تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگ، هزینه نیست بلکه به معنی سرمایه‌گذاری است، گفت: فرهنگ کتابت، چاپ و کتابخوانی در جامعه باید از سوی نهادهای ذیربط باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که هر کلام و پیامی زمانی ماندگار است که به قالب کتاب در آید.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید در مسائل فرهنگی و در ارتباط با فرهنگ جامعه قدم های موثری برداشته شود، افزود جامعه امروزی بیش از پیش نیازمند توجه به چنین مباحثی هست.

وی با انتقاد از حذف معاونت های فرهنگی شهرداری ها تصریح کرد: تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که ما امروز در ارتباط با فرهنگ جامعه باید بیش از پیش تلاش کنیم و فعالیت های فرهنگی جامعه را افزایش دهیم و همچنین فرهنگ چگونگی استفاده از وسایط نقلیه و سایر آموزش های شهروندی را به مردم آموزش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم به ورود تکنولوژی های جدید با عنوان کتاب های دیجتالی اشاره کرد و گفت: هیچ نرم افزار و تکنولوژی جدید نمی تواند جایگزین کتاب و کتابت باشد چرا که در طول تاریخ سخنرانی های تأثیرگذاری صورت گرفته که به دلیل عدم کتابت از یادها فراموش شده ولی کتاب همواره ماندگار بوده است.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی با تأکید کرد بر فرهنگ کتاب و کتاب خوانی گفت: مردم باید فرهنگ مطالعه را از مقام معظم رهبری بیاموزند چرا که نه تنها خودشان بلکه خانواده شان، فرصت استراحت شان را به مطالعه کتاب می پردازند که ما نیز باید فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را یاد بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی و گرامیداشت مقام خبرنگاران با بیان اینکه ما باید قدردان خبرنگاران باشیم، گفت: متأسفانه در برخی موارد شاهد شکایت برخی ها از خبرنگاران هستیم که نباید این مسئله صورت گیرد، چرا که خبرنگاران جامعه را پویا و بانشاط می کنند و نقش خبرنگاران در مقابله با فساد، مفسدین اقتصادی و کسانی که در جامعه دلهره می آفرینند، نقش ستودنی است.

امام جمعه تبریز به انقلاب مشروطه اشاره کرد و گفت: انقلاب مشروطه مشروعه ملت ایران بر علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی صورت گرفت و حرکت مشروطه الهام گرفته از دستورات اسلام بوده است و رهبران، بزرگان دینی و علما که طبیعت استبداد را به خوبی فرا گرفته بودند، دست به قلم شدند و حرکت عظیمی را آغاز کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه زمانی که نامی از مشروطه به زبان می آید، نام تبریز و آذربایجان می درخشد، ادامه داد: مگر می شود هنگامی که نام مشروطه در میان می آید نام علمایی دینی چون شیخ فضل‌الله نوری، ثقهالاسلام تبریزی و سایر علما و همچنین مجاهدانی چون ستارخان و باقرخان در میان نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار