معاون آموزش متوسطه مازندران: پیام «کنفرانس آموزش ریاضی» لذت‌بخش بودن درس ریاضی است

بابلسر (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: «پیام کنفرانس آموزش ریاضی لذت‌بخش بودن درس ریاضی است که برای رسیده به آن نیاز به تمرکز و برنامه ریزی است.»

کد مطلب: ۸۴۲۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه مازندران: پیام «کنفرانس آموزش ریاضی» لذت‌بخش بودن درس ریاضی است

اسفندیار نظری در آیین اختتامیه شانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران که در بابلسر برگزار شد، با اشاره به اینکه عامل اصلی و اساسی در تغییر، خوب گوش کردن است اظهار کرد: «اگر در سال ۹۰ مسئولان وقت درست عمل می کرد، امروز آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین به این چالش‌ها گرفتار نمی‌شد.»

او بزرگترین چالش سند تحول بنیادین را صدای خاموش معلمان دانست و افزود: «کلید واژه سند تحول بنیادین ایجاد فرصت و موقعیت‌های یادگیری است و بایستی دانش‌آموز را به گوش دادن و سوال کردن به چیستی، چرایی، چگونگی وادار کرد و اگر این اتفاق بیفتد قطعا ما می‌توانیم دانشمندان و ریاضی دانان آینده را در کشور تربیت کنیم.»

نظری در ادامه افزود: «جهت رفع مشکلات هدایت تحصیلی اگر به جای رشته های ریاضی و علوم تحربی رشته جدیدی را تحت عنوان علوم پایه معرفی شود تا حد زیادی می تواند کمک کننده باشد.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در ادامه با اشاره به اینکه پیام این کنفرانس ریاضی لذت بخش بودن ریاضی است، که به تمرکز و برنامه ریزی نیاز دارد، تصریح کرد: «هر کشوری که به ریاضی اهمیت می دهد برنامه ریزی صحیح تر و منطقی تر را فکر خواهد کرد.»

نظری ریاضیات را پیش‌آهنگ دانشگاه دانست و افزود: «هر کسی بخواهد درست بیندیشد و بهتر فکر کند ناگزیر است که با ریاضیات آشنا شود.»

او با بیان اینکه علم ریاضی نیازمند آموزش صحیح ریاضی که همان آموزش همه علوم است خاطر نشان کرد: «کشورهای صنعتی ۵ درصد تولید ناخالص ملی خود را به پژوهش اختصاص می دهند که متاسفانه در ایران هنوز نیم درصد است و ابراز امیدواری کرد که با مولفه‌ها موجود یک جامعه هوشمند، یعنی ابزارهای هوشمند و فرهنگ و آموزش خواهیم توانست جامعه توسعه یافته را در کشور ایجاد کنیم.»

نظری با بیان اینکه جامعه توسعه یافته بارفتار علمی، فرهنگی و برخورد عقلانی مشکلات را رفع خواهند کرد تصریح کرد: «ارتقا حرفه‌ای دانش معلمان و شیوه های موثر فرآیند یادگیری و توانمندی معلمان بسیار تاثیر گذار است.»

این مسئول استانی توانمندی معلمان را در سه حیطه دانش حرفه‌ای، عمل حرفه‌ای و تعهد حرفه‌ای دانست وافزود: «توانمند معلمان در سه حیطه مهارت دانش، دانش آموز و مهارت زندگی دانش آموز و مهارت کسب و کار را به همراه خواهد داشت.»

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه باید دانش آموزی که در رشته ریاضی کارآفرین باشد را تربیت کنیم اظهار کرد: «نیاز جامعه به دانشی است که از آن بهره وری خارج شود و اگر این اتفاق نیفتد ما به بالندگی نخواهیم رسید.»

نظری با بیان اینکه سر گروه های آموزشی قلب تپنده آموزش هستند و باید رویکرد را تقویت کنیم تصریح کرد: «امیدواریم ره ‌وشه کنفرانس ریاضی توانمند سازی معلمان باشد، معلم با این کنفرانس‌ها و همایش‌ها زنده و بالنده خواهد شد و می‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار