روز شلوغ ظریف در سنگاپور؛ از امضای پیمان مودت «آسه‌آن» تا حضور در ضیاف ناهار ژاپنی‌ها

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان امروز با وزرای امور خارجه کشورهای ترکیه، ژاپن و فیلیپین و نخست وزیر سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۸۴۲۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
روز شلوغ ظریف در سنگاپور؛ از امضای  پیمان مودت «آسه‌آن» تا حضور در ضیاف ناهار  ژاپنی‌ها

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان که به دعوت دولت سنگاپور به این کشور سفر کرده صبح امروز (پنجشنبه11مرداد) در پنجاه و یکمین نشست وزیران امور خارجه اتحادیه «آسه‌آن» شرکت کرد .

در جریان این نشست قرار است پیمان مودت بین ایران و اتحادیه «آسه‌آن» به امضا برسد.

در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین نشست وزیران امور خارجه اتحادیه «آسه‌آن»، ظریف با نخست وزیر سنگاپور دیدار و درباره روابط دو جانبه، برجام و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در ادامه رایزنی‌های خود با تعدادی از مقامات شرکت کننده در پنجاه و یکمین نشست وزیران امور خارجه اتحادیه آسه‌آن در سنگاپور، با وزیران امور خارجه کشورهای فیلیپین و ترکیه به صورت جداگانه دیدار و رایزنی کرد.

وزیران امور خارجه ایران و فیلیپین در دیدار با یکدیگر در مورد راه‌های گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل بین‌المللی گفتوگو و تبادل نظر کردند.

براساس این گزارش، بررسی روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز محورهای اصلی رایزنی وزیران امور خارجه ترکیه و ایران در جریان ملاقات این دو دیپلمات عالی رتبه ایرانی و ترک در سنگاپور بود.

ظریف همچنین در ادامه دیدارهای خود با همتای ژاپنی خود دیدار و درباره مسائل دو جانبه و چندجانبه رایزنی کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد آخرین تحولات روابط دو جانبه، برجام و دیگر موضوعات مورد علاقه ایران و ژاپن تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین پس از رایزنی با همتای ژاپنی خود در ضیافت ناهار وزیر امور خارجه این کشور شرکت خواهد کرد.

ظریف همچنین در ادامه رایزنی‌های خود با وزیر امور خارجه مالزی دیدار کرد. در این دیدار نیز دو طرف درباره ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مسائل منطقه، ضرورت اتحاد و همکاری جهان اسلام و نیز مهم‌ترین تحولات بین‌المللی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

این خبر در حال تکمیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار