معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اعلام کرد

کنترل کیفی و استاندارد کالا‌های وارداتی و صادراتی یک بار در سال انجام خواهد شد

تبریز (پانا)- معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: آزمایش‌های کنترل کیفیت و استاندارد کالا‌های وارداتی و صادراتی از این به بعد، سالانه تنها یک بار انجام می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۲۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
کنترل کیفی و استاندارد کالا‌های وارداتی و صادراتی یک بار در سال انجام خواهد شد

مسلم بیات در جمع فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان آذربایجان شرقی در تبریز افزود: با توجه به این که تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، برای کنترل کالاها، آزمایش‌های مشابه انجام می‌دهند و این کار هزینه‌های مضاعفی بر تولید کننده یا تجار تحمیل می‌کند، مقرر شد از این پس، هر یک از آزمایشگاه‌های همکار، نتیجه را به بقیه دستگاه‌های مربوط، ارائه کند تا از تکرار خودداری شود.
او در ادامه به توافق سازمان ملی استاندارد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اشاره کرد و افزود: براساس این توافق، کالا‌ها و تجهیزات پزشکی وارداتی هم تنها یک بار توسط استاندارد یا وزارت بهداشت بررسی خواهد شد.
به گفته معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد، این اقدامات بدون شک، ضامن سلامت مردم است و با وجود همراهی با تولیدکنند و تجار، به شدت با سودجویان و فرصت طلبان که سلامت ملا را به مخاطره اندازند، مقابله می‌کنیم.
مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی هم نقش بخش خصوصی در گردش اقتصادی استان را مهم و حیاتی برشمرد و افزود: بر این اساس همواره در تلاشیم به منظور افزایش کیفیت محصولات تولیدی استان، با صاحبان صنایع، ارتباط موثر و دوسویه داشته باشیم.
به گفته ساسان فرشی حق رو، از سال گذشته طبق تفاهم با تولیدکنندگان، برای هر شیفت کاری، مدیر کنترل کیفی و مسئول فنی معین شده است تا همه تولیدات، استاندارد‌های لازم را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار