مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

آغاز به کار 34 پایگاه انتخاب رشته کنکور در خوزستان

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از فعالیت 34 پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در 27 شهرستان استان خوزستان خبر داد

کد مطلب: ۸۴۲۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار 34 پایگاه انتخاب رشته کنکور در خوزستان

محمد تقی زاده امروز با بیان اینکه بر اساس روال هر سال آموزش و پرورش با هدف کمک به روند انتخاب رشته دانش آموزان پایگاه هایی در سطح مناطق و نواحی دایر کرده است، اظهار کرد: امسال 34 پایگاه انتخاب رشته در دو گروه برخوردار و کم برخوردار آماده ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان خوزستانی هستند.
وی با اشاره به نرخ خدمات مشاوره ای در این پایگاه ها، خاطرنشان کرد: در مناطق برخوردار خوزستان مبلغ 800 هزار ریال و مناطق کم برخودار 500 هزار ریال به عنوان هزینه خدمات مشاوره ای پایگاه تعیین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه مشاوران رسمی آموزش و پرورش مسئولیت ارائه خدمات مشاوره ای در پایگاه ها را به عهده دارند، توضیح داد: جلسه مشاوره گروهی، جلسه مشاوره فردی، انجام انتخاب رشته مجازی، استخراج کدرشته ها بر اساس علایق داوطلب، چینش کدرشته ها بر اساس اولویت و ثبت کدرشته ها در سامانه سازمان سنجش از جمله خدماتی است که به داوطلبان در این پایگاه ها ارائه می شود.
تقی زاده در ادامه گفت: اولین مولفه انتخاب رشته کنکور توجه به علایق فردی دانش آموزان است. خانواده ها با توجه به این فاکتور می بایست در کمال آرامش به فرزند خود جهت انتخاب رشته صحیح و بر اساس اولویت های فردی کمک کنند.
وی با تاکید بر لزوم مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته توسط داوطلبان، گفت: مطالعه شرایط ورود به رشته های خاص از جمله دانشگاه فرهنگیان، رشته های متمرکز و نیمه متمرکز، توجه به نوع پذیرش رشته ها از جمله استانی، ناحیه ای، قطبی و کشوری و توجه به رشته محل انتخابی از جمله مهمترین متغیرهایی است که داوطلبان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت نیروهای تخصصی مشاوره می تواند نقش مهمی در پذیرش موفقیت آمیز دانش آموزان خوزستانی در دانشگاه های خوب کشور داشته باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار