سیاست زدگی و سیاسی کاری در ادارات مهمترین مشکل پیش روی استان فارس/ اعتماد به رسانه ها زمینه ساز تقویت سرمایه اجتماعی است

شیراز(پانا) – استاندار فارس خطاب به اصحاب رسانه برای جلب اعتماد مخاطبان بیان داشت: سطح و آگاهی اصحاب رسانه استان فارس کم نظیر است و در این راستا حریت و آزادمنشی می تواند اعتماد عمومی را به رسانه بیشتر کند که اگر در یک جامعه مردم به رسانه ها اعتماد داشته باشند، سرمایه اجتماعی در چنین جامعه ای تقویت می شود.

کد مطلب: ۸۴۲۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سیاست زدگی و سیاسی کاری در ادارات مهمترین مشکل پیش روی استان فارس/ اعتماد به رسانه ها زمینه ساز تقویت سرمایه اجتماعی است

استاندار فارس در نخستین نشست هم اندیشی مدیران مسئول رسانه ها با استاندار فارس، سطح سواد رسانه ای اصحاب رسانه را مطلوب دانست و اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در آگاهی دادن آزادمنشی و حریت است و این امر موجب افزایش اعتماد عمومی به رسانه می شود.

اسماعیل تبادار ادامه داد: اگر نظام کاری رسانه ای به تمام معنا در یک کشور جاری و ساری باشد هم مسوولین و هم مردم انتقاد پذیر می شوند.

وی یکی از وظایف سخت رسانه ای را روبه ور شدن با بحران های جدید از جانب دشمنان دانست و عنوان کرد: امروز متاسفانه دشمنان به باور رسیده اند که برای دشمنی نیاز به کار فیزیکی نیست بلکه همین تبلیغات و فضای مجازی می تواند مردم را تحریک کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر دامن گیر استان شده است ، گفت: مهمترین موضوعی که دامن استان را گرفته سیاست زدگی و سیاسی کاری است، که من و همکاران از ابتدای کار سعی کردیم عواملی مانند باند بازی را از دستور کار خود حذف کنیم.

مقام عالی دولت در استان فارس افزود: استان فارس سخت نیازمند پرداختن به زیرساخت هاست که اگر مجال انجام این زیرساخت ها فراهم شود، به راحتی می توان از تنگنا ها و مشکلات پیش روی استان عبور کرد.

استاندار فارس، با بیان این که زبان ما با مردم زبان آماری و درست است خاطر نشان کرد: همانطور که ما از انتقاد ها استقبال می کنیم و نگاه ما به مشکلات استان است، باید امید به آینده را در جامعه رشد داد و زمینه امیدواری را در جامعه فراهم کرد.

تبادار ادامه داد: بهانه ها زمینه های لازم را برای ایجاد ناهنجاری ها را فراهم کرده است و نقش امروز رسانه ایجاد موج انتقاد بر مسوولان است تا بتواند نگاه مخاطب را در بر داشته باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری طرح های استان فارس با بودجه 11 میلیاردی به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار فارس از کاهش نرخ بیکاری در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در سال ۹۱ نرخ بیکاری استان فارس ۱۶.۵ درصد بوده و در سه ماهه اول امسال این میزان به ۹.۹ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سال به سال زمینه اشتغال ایجاد می شود و روند روبه بهبودی را در پیش دارد ، افزایش سرعت بهره برداری از ظرفیت ها موجب ایجاد زمینه های بیشتر می شود.

در ادامه این جلسه خبر نگاران به مشکلات پیش روی رسانه پرداختند که می توان به بحران مخاطب و از میان رفتن اعتماد، نیاز جامعه به سواد رسانه ای، شفاف سازی فعالیت مدیران، عدم انتقاد از مدیران به دلیل مسائل امنیتی کشور اشاره کرد.

مسوول خبرگزاری پانا با بیان اینکه بزرگترین چالش پیش روی کشور، چالش مدیریت است گفت: استان فارس همیشه در بحث مدیریتی گوشت قربانی بوده و همواره شاهد ضعفهایی در مدیریت استان بوده ایم‌.

سیده مریم ترابی یکی از راههای دستیابی به توسعه را توجه به مدیریت و سیستم ارتقاء شغلی کارمند برشمرد و افزود: متاسفانه در کشور ما اصول مدیریتی بر مبنای چهارچوب های رابطه ای پیش میرود و همین امر سبب میشود تا گاهی شاهد مدیریتی در استان باشیم که هیچ آشنایی با شرایط استان ندارد و این مدیر تا بر اوضاع تسلط یابد جابه جا می شود و اینها همه موانع توسعه هستند.

وی عدم شفاف سازی و خود سانسوری توسط مدیران و عدم انتقادپذیری مسوولان را یکی دیگر از عوامل از دست دادن مخاطب در رسانه ها دانست و ادامه داد: این اشتباه است اگر بگوییم دشمن رسانه را از ما گرفته بلکه این خود رسانه ها بودند که با دورشدن از رسالت خود و در تعارف بودن با مدیران سبب شده تا رسانه اعتماد مخاطب را از دست دهد و رویکرد مخاطب به سمت رسانه های غربی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار