گفت و گو با نفرات برتر کنکور۹۷

رتبه 5 گروه علوم‌ تجربی: حدس می زدم رتبه تک رقمی کسب کنم

رتبه ۱۰ گروه علوم تجربی:‌ از رتبه های برتر کنکور سال قبل مشاوره گرفتم

تبریز (پانا)- رتبه 5 گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 97 گفت: با پشتکاری که داشتم حدس می زدم رتبه زیر 10 را کسب کنم.

کد مطلب: ۸۴۱۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رتبه 5 گروه علوم‌ تجربی: حدس می زدم رتبه تک رقمی کسب کنم

سارا کمالی، دانش‌آموز مدرسه فرزانگان یک ناحیه چهار تبریز، که رتبه 5 گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 97 را کسب کرده است در گفت‌و‌گو با خبرنگارپانا در خصوص پیش‌بینی اش از نتایج کنکور گفت: در این راه پدر، مادر و برادر بزرگترم حمایت‌های زیادی ازمن داشتند و با پشتکاری که داشتم حدس می‌زدم رتبه زیر 10 را کسب کنم.

وی که مادرش سرپرستار بازنشسته و پدرش مدیر بازنشسته یکی از بخش‌های داخلی اداره برق است، می‌افزاید: در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم روزانه شش تا هفت ساعت و در روزهای تعطیل 10 تا 11 ساعت و بعد از تعطیلی مدارس نیز 12 تا 15 ساعت در روز مطالعه داشتم.

رتبه 5 کنکور تجربی ادامه می دهد: از برخی کلاس های کنکور آموزشگاه‌ها استفاده می کردم اما بیشتر سعی می کردم خودم برنامه‌ریزی داشته باشم.

کمالی در مورد فعالیتش در شبکه‌های اجتماعی می گوید: فعالیتم در این شبکه‌ها تقریبا صفر بود و روزانه یک ساعت با شماره ماردم و آن هم به خاطر کانال‌های درسی مجبور به استفاده می‌شدم.

وی در خصوص انتخاب رشته دانشگاه گفت: هم به پزشکی و هم به دندان‌پزشکی علاقه دارم وبعد از مشورت یکی را انتخاب خواهم کرد.

این دانش‌آموز تبریزی به هم سن و سالان خود توصیه کرد مطالعه برای کنکور فراز و نشیب های زیادی دارد بنابراین با هر شکست ناامید نشوند و در وضع سخت به خدا توکل کنند.

رتبه 10 گروه علوم تجربی:‌ در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیتی نداشتم

پریا ولیزاده، دانش‌آموز مدرسه فرزانگان یک ناحیه 4 تبریز، که پدر و مادرش هردو عضو هیات علمی دانشگاه تبریز هستند و در گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 97 رتبه دهم را از آن خود کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا بیان می کند: قبل از اعلام نتایج هم پیش‌بینی رتبه نهم و دهم را داشتم.

وی می گوید: استمرار در درس خواندن و ایجاد محیط آرام در خانه را اصلی‌ترین عامل های موفقیتم می‌دانم.

رتبه دهم کنکور تجربی با بیان اینکه از رتبه های برتر کنکور سال قبل مشاوره گرفتم، ادامه داد: روزهای که به مدرسه می‌رفتم پنج ساعت و روزهای تعطیل 13 ساعت در روز مطالعه داشتم.

ولیزاده ادامه می دهد: به احتمال زیاد پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب خواهم کرد. اکنون برای تخصص هم به چشم پزشکی علاقه دارم ولی شاید در آینده پس از مشورت با افراد صاحب نظر تصمیم دیگری بگیرم.

این دانش آموز تبریزی می گوید: در سال آخر، تمام وقتم را برای کنکور گذاشته بودم و در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فعالیتی نداشتم.

رتبه دهم کنکور تجربی اضافه کرد: به دوستان خود که امسال کنکور می‌دهند توصیه می کنم که وقت خود را هدر ندهند، روحیه خود را حفظ کنند و به آینده امیدوار باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار