نتیجه اولیه کنکور سراسری سال 97 فردا اعلام می‌شود

تهران (پانا) - نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 97 فردا چهارشنبه اعلام می‌شود و بر اساس ظرفیت اعلام شده ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند.

کد مطلب: ۸۴۱۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نتیجه اولیه کنکور سراسری سال 97 فردا اعلام می‌شود

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه داوطلبان از ۱۵ تا ۲۰ مرداد می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند، گفت: نتایج نهایی کنکور ۹۷ دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

کنکور سراسری ۹۷ در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به ترتیب در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و ۴۷۹ حوزه امتحانی و ۲۲ کشور خارجی و ۲۵ حوزه امتحانی خارج از کشور با حضور یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر برگزار شد.

در مجموع از ظرفیتی که سازمان سنجش اعلام کرده است، تعداد ۱۷۴ هزار و ۹۵۸ نفر در گروه علوم تجربی پذیرفته می‌شوند که از این میان ۱۲۰ هزار و ۳۸۷ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی، ۵۴ هزار و ۵۷۱ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی و ۴۵ هزار و ۱۹۸ نفر در دوره روزانه پذیرفته می‌شوند.

در گروه علوم انسانی تعداد ۳۰۸ هزار و ۱۵۴ نفر پذیرفته می شوند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۴۶۷ نفر در دوره روزانه پذیرفته می‌شوند. در این گروه ۲۵۰ هزار و ۷۳۴ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۷ هزار و ۴۲۰ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی دانشجو می شوند.

۲۳۶ هزار و ۲۲۳ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر در دوره روزانه پذیرفته می‌شوند و سایر افراد در سایر دوره‌ها. همچنین از این تعداد ۱۷۶ هزار و ۴۸۶ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۹ هزار و ۷۳۷ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

در گروه هنر ۱۹ هزار و ۲۶۴ نفر پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۸۹ نفر در دوره روزانه پذیرفته می‌شوند. همچنین ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۸۶۶ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه هنر دانشجو می‌شوند.

۲۴ هزار و ۲۳۵ نفر در گروه زبان‌های خارجی پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۴ هزار و ۶ نفر در دوره روزانه و سایر افراد در سایر گروه‌ها پذیرفته می‌شوند. از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۷۰ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۳۶۵ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه زبان های خارجی دانشجو می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار