۷۰۰ کودک بی‌سرپرست آذربایجان غربی نیازمند کمک‌ خیران هستند

ارومیه (پانا) - مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون ۷۰۰ کودک بی‌سرپرست در بهزیستی استان نگهداری می‌شوند که نیازمند دریافت کمک‌های خیران هستند.

کد مطلب: ۸۴۱۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۷۰۰ کودک بی‌سرپرست آذربایجان غربی نیازمند کمک‌ خیران هستند

سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: هم‌اکنون 700 کودک بی‌سرپرست یا بد سرپرست در استان نگه‌داری می‌شوند که نیاز است خیرین بیش‌ازپیش به موضوع کودکان بی‌سرپرست توجه کنند.

وی گفت: بسیاری از کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های نزدیک هم چون دایی و عموی خودشان سپرده می‌شوند و به خانواده این کودکان، حقوق ماهیانه با عنوان امداد ماهیانه پرداخت می شود.

فریور افزود: کارشناسان اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی بعد از بررسی و تحلیل خانواده های خواهان فرزند از بابت شرایط سنی، مالی و تحصیلی نظر خود را اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان شد: نهایت شرایط سنی برای سرپرستی کودکان بی‌سرپرست سن 30 الی 40 سال است و معمولاً سعی شده به افراد کم‌سواد، بی‌سواد سرپرستی داده نشود چرا که با توجه به نیازهای کودکان برای آینده، هم چون مدرسه و دانشگاه و آینده آنان باید بهترین و سالم‌ترین خانواده انتخاب شوند.

فریور تصریح کرد: کودکانی که بد سرپرست هستند قانون اجازه فرزندخواندگی را نداده مگر این که خانواده آنان به صورت قانونی اجازه این کار را بدهند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: مادرانی که در اردوگاه‌های ترک اعتیاد نگه‌داری می‌شوند فرزندان آنان نیز در این سازمان به‌صورت موقت نگه‌داری می‌شوند و بعد از این‌که این افراد پاک‌سازی شدند با حکم قضائی می‌توانند دوباره سرپرستی فرزندان خود را تحویل بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار