ایران، روسیه و ترکیه امروز در سوچی درباره سوریه گفت‌و‌گو می‌کنند

تهران (پانا) - نمایندگان کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) قرار است امروز در سوچی روسیه درباره آینده سوریه مذاکره کنند.

کد مطلب: ۸۴۱۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ایران، روسیه و ترکیه امروز در سوچی درباره سوریه گفت‌و‌گو می‌کنند

به گزارش تاس، سه کشور قرار است درباره کمیته قانون اساسی سوریه،‌ وضع مناطق کاهش تنش، مسائل بشردوستانه، از جمله بازگرداندن آوارگان به وطنشان گفت‌و‌‌گو کنند.

روز اول نشست کارشناسی خواهد بود و روز 31 جولای (9 مرداد) نشست رسمی برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، «شرکت‌کنندگان درباره تسهیل گفت‌و‌گوهای سوری بر پایه قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد و تصمیم‌های کنگره گفت‌‌و‌گوی ملی سوریه در سوچی مذاکره می‌کنند. آنها گفت‌‌و‌گو را برای دست‌یابی به کمیته قانون اساسی به عنوان کلید توسعه راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه ادامه می‌دهند.»

الکساندر لاورنتف، نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه و همچنین سرگئی ورشانین، معاون وزیر امور خارجه این کشور نمایندگان مسکو در این دور از مذاکرات هستند.

حسین جابری انصاری، مشاور سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز نماینده تهران در مذاکرات سوچی خواهد بود.

سادات اونول به عنوان نماینده ترکیه در مذاکرات حضور پیدا خواهد کرد. استفان دیمیستورا،‌ نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه و نماینده‌ای از اردن به عنوان ناظر در نشست حضور دارند.

فیلیپ گرندی، کمیسیر یناهندگان سازمان ملل متحد نیز به این نشست دعوت شده است. دیپلمات‌های آمریکایی تصمیم گرفته‌اند در این نشست شرکت نکنند.

بشار جعفری، نماینده دولت سوریه در مذاکرات خواهد بود. هنوز نمایندگان مخالفان سوری در نشست مشخص نشده‌اند.

این دور از مذاکرات در ادامه 9 دور مذاکره بین سه کشور در آستانه پایتخت قزاقستان است. به گفته لاورنتف تصمیم برای برگزاری این دور از مذاکرات در سوچی با دستور ابعاد جدیدی برای فرآیند آستانه از جمله «انتقال تمرکز به جنبه‌های سیاسی و بشردوستانه» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار