فرماندار خوسف:

دانش آموزان نباید از ادامه تحصیل محروم شوند

خوسف (پانا) ـ فرماندار خوسف گفت: نهادهای حمایتی هزینه تحصیلی دانش آموزان کم بضاعت را پرداخت می کنند لذا پذیرفته نیست که دانش آموزان بخاطر هزینه ها از ادامه تحصیل محروم شوند.

کد مطلب: ۸۴۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان نباید از ادامه تحصیل محروم شوند

محمد شفیعی در شورای آموزش و پرورش خوسف افزود: نسل آینده کشور در مدارس پرورش یافته و با تربیت صحیح و شکوفایی استعدادها و خلاقیت و نوآوری دانش آموزان، جامعه به سمت بالندگی و کشور به سمت توسعه حرکت خواهد کرد.


فرماندار خوسف اظهار داشت: بایستی به نحوی در مدارس رفتار شود که هیچگونه تبعیضی بین دانش آموزان قائل نشده و همه به یک چشم دیده شوند.


وی ادامه داد: رنگ آمیزی و زیبا سازی محیط مدارس بسیار مهم است و مدیران مدارس از همه ظرفیت ها برای انجام این امر در فاصله باقیمانده تا مهرماه استفاده کنند.


شفیعی یادآور شد: خط کشی معابر و گذرگاه های عابر پیاده در نزدیکی مدارس بسیار مهم است و لازم است شهرداری و دهیاری ها اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.


وی گفت: در شهرستان خوسف پیگیری مصوبات بسیار ضعیف است و بعضا مشاهده می شود که مصوبات توسط دستگاه های اجرایی به نحو مطلوبی پیگیری نمی شود که این موضوع به هیچ وجه پذیرفته شده نیست.


فرماندار خوسف با بیان اینکه کنگره 2 هزار شهید استان به زودی برگزار می شود، افزود: خوسف آمادگی میزبانی از اجلاسیه شهدای دانش آموز این کنگره را دارد.


شفیعی گفت: بایستی برنامه ریزی های لازم برای دعوت از خانواده شهدا و راویان دفاع مقدس جهت سخنرانی در مدارس انجام شود تا نسل آینده با آرمان های شهدا بیشتر آشنا شوند.


وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های شهرستان در زمینه های کشاورزی، صنایع دستی و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی باید پیگیری های لازم برای ایجاد رشته های متناسب با پتانسیل های هر منطقه صورت گیرد.


رئیس شورای آموزش و پرورش خوسف ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان نشان دهنده همکاری خانواده ها در تعلیم و تربیت دانش آموزان هست و از این ظرفیت باید بیش از پیش استفاده شود.


وی تاکید کرد: هدایت تحصیلی نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان است و باید همه تمهیدات لازم پیش بینی شده تا باعث مهاجرت دانش آموزان از روستاها نشود.


شفیعی اضافه کرد: در شهرستان خوسف دانش آموزان با استعدادهای بسیاری در روستاها وجود دارند که برای شناسایی این دانش آموزان و شکوفایی و هدایت آنها باید از ظرفیت فنی و حرفه ای بیشتر استفاده شود.


شهرستان خوسف در فاصله 36 کیلومتری جنوب غربی بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.

خبرنگار پانا : علی مظلومی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار