جریمه 45 هزار تومانی خودروهای فرسوده در حال تردد در تهران

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت بر اساس اعلام پلیس راهور به ازای هر 24 ساعت تردد خودروهای فرسوده در شهر تهران این خودروها مبلغ 45 هزار تومان جریمه خواهند شد.

کد مطلب: ۸۴۰۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جریمه 45 هزار تومانی خودروهای فرسوده در حال تردد در تهران

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، کیومرث کلانتری در حاشیه جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران با اشاره به اینکه در ابتدای جلسه گزارشی از شرایط آلودگی هوا در تیرماه با توجه به بالابودن پارامتر آلاینده ازن نسبت به مدت مشابه سال قبل ارائه شد، افزود: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی از اطلاعات دریافتی از 9 ایستگاه هواشناسی که در تهران دارد دمای هوا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: اُزن یک آلاینده ثانویه است و در نتیجه فعل و انفعالات آلاینده‌های دیگر ایجاد می‌شود و روزهای ناسالم اخیر ناشی از افزایش غلظت این پارامتر بوده است و بر همین اساس مقرر شد محیط زیست و هواشناسی گزارش جامع‌تری را با هماهنگی شبکه بهداشت در اینخصوص تهیه و در جلسه آتی کارگروه ارئه دهند.

کلانتری با اشاره به اینکه اهمیت توجه به زیرساخت‌های دولت الکترونیک در استان تهران موضوع بعدی مورد بحث در جلسه بود، افزود: گزارشی از سوی مدیرکل فن آوری اطلاعات استانداری تهران از زیرساخت‌های ایجاد شده از سال 92 به بعد در استان برای توسعه خدمات الکترونیکی به شهروندان ارئه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا ادامه داد: در این جلسه بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های لازم برای توسعه خدمات دولت الکترونیک تاکید شد تا مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت الکترونیکی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه خدمات الکترونیک در بسیاری از شهرهای پرجمعیت دنیا نهادینه شده است، اظهار کرد: توسعه خدمات الکترونیک، کاهش رفت و آمدهای درون شهری و حجم ترافیک و در نهایت کاهش آلودگی هوا را بدنبال خواهد داشت.

کلانتری فعال سازی جایگاه‌های گاز CNG برای اتوبوس‌های درون شهری را موضوع بعدی مورد بحث در این جلسه عنوان کرد و بیان داشت: مقرر شد پس از رفع نواقص پنج ایستگاه ارائه گاز CNG به اتوبوس‌های درون شهری از سوی شهرداری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از ظرفیت کل این ایستگاه‌ها در کلان شهر تهران با توجه به نقش این سوخت در کاهش آلودگی هوا استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: بر اساس اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در استان تهران 14 ایستگاه گاز CNG وجود دارد که 12 ایستگاه در شهر تهران مستقر هستند و از این تعداد هفت ایستگاه فعال و پنج ایستگاه در حال تعمیرات اساسی و آغاز بکار هستند.

وی به ضرورت جایگزینی اتوبوس‌های نو به جای اتوبوس‌های فرسوده اشاره داشت و گفت: بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیش از 50 درصد اتوبوس‌های در حال تردد در تهران فرسوده هستند و در تهران استفاده از اتوبوس‌های درون شهری با تکنولوژی روز با سوخت مصرفی گاز CNG ضرورت دارد.

کلانتری گزارش راهور از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده در شهر تهران را آخرین موضوع جلسه کارگروه عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیکی به 6 ماهه دوم سال و پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، بر جلوگیری از تردد خوردروهای فرسوده در کلان شهر تهران تاکید شد و بر اساس اعلام پلیس راهور به ازای هر 24 ساعت تردد خودروهای فرسوده در شهر تهران این خودروها مبلغ 45 هزار تومان جریمه خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار