الیاس حضرتی: جهانگیری قصد برگزاری جلسه‌ای با حضور سران نظام و خاتمی را دارد

تهران (پانا) - قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اظهارات اخیر جهانگیری مبنی بر در کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته نمادین و شکل‌گیری وحدت در کشور طی روزهای آتی، تاکید کرد که تلاش آقای جهانگیری رفع محدودیت‌های آقای خاتمی است تا در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام ایشان نیز حضور داشته باشند.

کد مطلب: ۸۴۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
الیاس حضرتی: جهانگیری قصد برگزاری جلسه‌ای با حضور سران نظام و خاتمی را دارد

به گزارش ایسنا، الیاس حضرتی، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی صبح امروز شنبه (6 مردادماه) در نشست خبری به بیان توضیحاتی درباره حواشی اخیر ایجاد شده در حزب اعتماد ملی و همچنین برنامه‌ها و خط مشی این حزب گفت: «آقای منتجب‌نیا که همیشه برای ما عزیز هستند، تاکنون چهار مرتبه استعفا دادند. آقای کروبی نیز دو بار استعفا دادند که با اکثریت قاطع این استعفا رد شد. پس از آن آقای کروبی شورای اجرایی به ریاست بنده را تشکیل دادند تا تمشیت حزب را در اختیار بگیرد. در کنار این قضیه، قانون جدید احزاب، تشکل‌های سیاسی را ملزم به برگزاری کنگره‌های خود و تطبیق شرایط‌شان با قانون جدید احزاب کرده بود. این در حالیست که ما پیش از آن قصدی برای برگزاری کنگره نداشتیم.»

او گفت: «دلیل این مسئله آن است که با برگزاری کنگره، دبیرکلی آقای کروبی با مشکل روبه‌رو می‌شد و حضور ایشان نیز برای ما بسیار مهم است. با این وجود، کنگره حزب اعتماد ملی برگزار شد. در آن کنگره، دو نظر وجود داشت؛ یکی برگزاری انتخابات شورای مرکزی و دیگری تثبیت شورای مرکزی براساس قیام و قعود، زیرا اگر شورای مرکزی جدید انتخاب می‌شدند، باید فرآیند استعلام برای اعضا انجام می‌شد و امکان رد صلاحیت آقای کروبی توسط برخی نهادهای امنیتی نیز وجود داشت. در واقع ما برای فرار از رد صلاحیت دبیرکل، تصمیم به تثبیت شورای مرکزی گرفتیم.»

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: «این مسئله موجب برخی اختلافات شد. در ادامه این موضوع، آقای کروبی برای باز گذاشتن دست شورای مرکزی استعفا دادند، ولی حزب و شورای مرکزی برای بار دوم، با استعفای ایشان مخالفت کردند و در ادامه، دبیرکل طی نامه‌ای اختیارات خود را به شورای مرکزی واگذار کردند. من به عنوان رئیس شورای اجرایی برای دو جلسه‌ای که برگزار شد از همه اعضا برای حضور دعوت کردم و این جلسات نیز برگزار شد؛ در جلسه نخست نظرات اعضای شورای مرکزی مطرح شد و در جلسه دوم نیز که با حضور 33 نفر از اعضا برگزار شد، انتخابات شورای مرکزی انجام شد و دوستان برخلاف اصرار و التماس من، بنده را به عنوان قائم مقام دبیرکل انتخاب کردند. همچنین آقای گرامی مقدم مجددا به عنوان سخنگوی حزب و 5 نفر دیگر نیز به عنوان روسای دفاتر 5گانه در این انتخابات انتخاب شدند.»

او درباره اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر ایجاد وحدت ملی در کشور و در کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته نمادین، اظهار کرد: «امروز جامعه ما بیش از هر چیز به وحدت نیاز دارد، این وحدت نیز در دو حوزه مورد نظر است؛ یکی وحدت در میان حاکمیت و مسئولان و شخصیت‌های مختلف با یکدیگر و دیگری، وحدت میان حاکمیت و ملت.»

حضرتی افزود: «در این بخش تلاش آقای جهانگیری رفع محدودیت‌های آقای خاتمی است تا در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام ایشان نیز حضور داشته باشند و بتوانیم تجلی از وحدت و انسجام به نمایش بگذاریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار